Brandpreventieforum Forums Gebruik Zelfsluitende deuren in verkeersruimte verzorgingtehuis

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2588 |

Ik zit met de volgende vraag,

Vluchtwegen (lees gangen) in verzorgingtehuizen c.q. bejaarden tehuizen zijn rookvrije vluchtroutes.
    Dit betekend dat de deuren van kamers en andere vertrekken die hier op uitkomen zelfsluitend uitgevoerd moeten worden in mijn beleving toch?

Uberhaupt is een woning een apart (sub) brandcomapartiment.
    Nu weet ik dat bv bij woningen en apartementen geen zelfsluitende deuren te eisen zijn.
    Nu ligt er dus de vraag moeten deze deuren nu wel of niet zelfsluitend uitgevoerd zijn (ook bestaande bouw)
    Ligt het dan aan de definitie wonen of zorg wat de eis wordt?

In bestaande tehuizen zijn de deuren van de woonverblijven denk ik meestal niet zelfsluitend uitgevoerd.
    Op zich is dit denk ik ook niet zo erg want in de meeste gevallen zullen deze toegangsdeuren ook altijd gesloten zijn(voordeur van de woning) Maar anders is het voor andere ruimten die op de verkeersruimten uitkomen zoals kantoren enz.

Wie kan mij duidelijk aangeven wat er wel en niet verplicht is voor zowel bestaande als nieuwe gevallen.
    Mogelijk met verwijzingen naar BB 2012 zodat ik kan zien welk artikel(en) hier van toepassing zijn.

Gr. S

roy slaats
    Bijdrager
    Post count: 12

De zelfsluitendheid van deuren wordt bepaald a.d.h.v.: Artikel 6.26. Zelfsluitende deuren (bouwbesluit 2012).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.