2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
  • christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180
    #49355 |

Als geen ander kunnen jullie mij verder helpen met de plaatsing van lineaire optische melders. Hoe moet artikel 10.11.7.5 en figuur 30 van de NEN 2535 in samenhang gelezen worden. Op welke hoogte dient een 2e laag lineaire optische melders worden aangebracht, als je kijkt naar het artikel dan heeft de vermelding van de 2e laag in figuur 30 toch geen enkele zin.

Wat zie ik over het hoofd en/of interpreteer ik verkeerd.

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

m
    Participant
    Post count: 20

Nooit mee gewerkt maar dat ziet er raar geformuleerd uit en die assen van figuur 30 maken het ook niet duidelijker.
    Zoals ik het lees staat de hoogte voor het ‘tussenniveau’ expliciet genoemd onder 10.11.7.5 als ‘vermoedelijke hoogte van de rookuitbreiding’ boven elke mogelijke brand.
    De verwijzing naar figuur 30 zou dan zijn omdat de normcommissie vond dat je op dezelfde hoogte een kortere bewakingsbreedte moet hanteren als het om melders gaat voor een tussenniveau in plaats van melders nabij het plafond. Let wel ik heb nooit dergelijke melders geprojecteerd en ik begrijp de logica van dit verschil niet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.