Brandpreventieforum Forums Bouw welke gebruikersfunctie heeft een tuincentrum

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 222
    #648 |

de meningen liggen soms niet altijd op een lijn.
    ik ben van mening dat een tuincentrum onder winkelfunctie valt.

Heb jij een afwijkende mening, dan wil ik dit graag weten welke functie je verkiest? waarom? en welke preventieve maatregelen er genomen dienen te worden als deze niet in de bouwverordening voorkomt?

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

wat zou het anders moeten zijn? een industriefunctie is bij een tuincentrum niet echt van toepassing denk ik…

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Kijk maar in het Bouwbesluit bij de begripsbepalingen.
    winkelfunctie; gebruiksfunctie voor het verhandelen van materialen, goederen of diensten.
    Industriefunctie; gebruiksfunctie voor het bedrijfsmatig bewerken of opslaan van materialen en goederen , of voor agrarische doeleinden.

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

waarom? en welke preventieve maatregelen er genomen dienen te worden als deze niet in de bouwverordening voorkomt?

Wat bedoel je hier trouwens mee?

Dat klinkt als de vraag van een :brwman: . Ik denk dat het antwoord van de gemiddelde :adviseur: is: als er niets in de bouwverordening staat gelden er geen eisen….

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Het kan ook een combinatie van beide worden, de gebieden die voor het publiek toegankelijk zijn winkelfunctie, en de opslag en verwerking als industriefunctie.

Installatie te bepalen naar gelang de bouwkundige uitvoering, weinig over te zeggen zonder concreet voorbeeld.

jano
    Bijdrager

Uw Vraag / opmerking:

Antwoord: Welke brandpreventieve maatregelen er genomen dienen te worden als deze niet in de bouwverordening voorkomen, daaropis niet een klip en klaar antwoord te geven. Want is het een Bouwbesluit pand? is het pand of wordt het pand opgericht vanuit het gelijkwaardigheidsprincipe in relatie met het Bouwbesluit?

Om u een antwoord te kunnen geven dient u de vragen exacter te stellen.

henk van buuren
    Bijdrager

natuurlijk een winkelfunctie.

maar zouden jullie misschien weten waarom b.v. de brandweer hier zelf een kas als functie voorschrijft i.p.v. een winkelfunctie waarin ze volledige bewaking voorschrijft?

als ik het als winkel zou voorschrijven zou ik bij de oppervlakte / hoogte, niet automatische bewaking voorschrijven.

planten kweken? kerstshow kaarsen. ingerichte ruimtes met stoelen, versieringen e.d. zoals in een winkel.

overigens: bij ons schrijven ze gewoon EN2555 melders voor in de bibliotheek. beetje vreemd is het wel. :oops:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.