9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1222
    #603 |

Is het mogelijk dat je bij een aanvraag bouwvergunning weigert om met de adviseur van de aanvrager om tafel te gaan. Dit omdat hij bij vorige bouwaanvragen (andere opdrachtgever) zijn afspraken niet na gekomen is?

Kan de ‘overheid’ weigeren met een adviseur te overleggen?

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Wat dan?? heeft hij het aangevraagd?

Is het dan zo’n groot object dat er vooroverleg gepleegd moet gaan worden.

Ik zou zeggen dat ik geen tijd daarvoor heb en de bouwaanvraag afwachten.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik denk dat je hooguit een aanvraag kan weigeren omdat hij niet aan het biab voldoet of een vergunning kan weigeren omdat hij niet voldoet of je kan achteraf handhaven op de vergunning. Maar volgens mij kan je niet een adviseur weigeren.

palmpie
    Bijdrager

Laat ik het anders stellen: moet je met een adviseur praten of loopt alle communicatie via de aanvrager? :wink:

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Laat ik het anders stellen: moet je met een adviseur praten of loopt alle communicatie via de aanvrager? :wink:

Ach je kunt altijd de communicatie via :bwt:* laten lopen toch.

* BWT

palmpie
    Bijdrager

Ach je kunt altijd de communicatie via :bwt:* laten lopen toch.

* BWT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Volgens mij loopt alles via de aanvrager of in de bouwaanvraag moet aangegeven zijn dat er een gemachtigde is.
    Tevens moet dit dan door alle partijen zijn ondertekend.

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Het lijkt me een beetje kinderachtig om niet met bepaalde mensen te willen praten, zeker als zij optreden voor of namens de opdrachtgever, uiteindelijk is dat toch een beetje jouw "klant", die ook proffesionaliteit van jou mag verlangen.

Is het niet veel beter om eerlijk te zijn en vooraf aan te geven dat je niet staat te wachten op mensen die hun afspraken niet nakomen en derhalve eist dat die in deze wel worden nagekomen??

Ik ben van mening dat de wereld (en zeker onze branche) te klein is om je zo op te stellen.

Het wordt een ander verhaal als de adviseur niet capabel is, maar dat lees ik niet in je reactie.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

Je kunt de adviseur niet weigeren, de aanvrager heeft voor hem gekozen. Wel kun je de aanvrager op de hoogte houden van alle communicatie, en hem aangeven dat je in het verleden problemen met deze partij hebt gehad. Wanneer het in een dergelijk geval mis mocht gaan, weet de aanvrager in ieder geval dat het ook aan de :adviseur: kan liggen. Niet dat ze meteen :bwt: de schuld geven.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.