Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie wat voor bmi/brandwerende scheidingen sporthal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1835 |

Er zijn plannen de sporthal uit te gaan breiden bouwjaar 1960.

De hal meet nu ca. 1800m2 (hal 1200/kleedruimtes 100/kantine 100/keuken 25/technische ruimte 25/ gangen120/bergingen 70/toiletten 30/ehbo 40/badruimte 50)

Plan is de entree te verplaatsen zodat er 100m2 bijkomt (gang aan voorzijde hal)

De gemeente op voorhand (op basis bijgevoegde schets)het volgende aangegeven.

– Wat voor BMI installatie.
    – Brandwerende scheidingen aangeven op de tekeningen (alleen in de nieuwe gang??? of overal)
    – De maximaal toegestane oppervlakte voor een brandcompartiment wordt overschreden, er dient een rapportage beheersbaarhed van Brand te worden gemaakt.

Kan iemand aangeven wat voor bmi we dienen te gebruiken, etc.

De hal stamt uit 1960 en we willen alleen een nieuwe entree bouwen.
    schets sporthal _de waard_.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Het lijkt me dat hier sprake moet zijn van een brandmeldinstallatie met niet-automatische bewaking, zonder rechtstreekse doormelding en een ontruimingsalarminstallatie type B. In de sporthal componenten te voorzien van beschermkorf.

J. Nieuwland

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Als dit de sporthal is die ik op internet vond, denk ik eerder aan gedeeltelijke bewaking met doormelding. Zoals ik ook in een andere post hierover al heb aangegeven, denk ik dat de heer De Vries beter enige deskundigheid kan inhuren.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Als dit de sporthal is die ik op internet vond, denk ik eerder aan gedeeltelijke bewaking met doormelding. Zoals ik ook in een andere post hierover al heb aangegeven, denk ik dat de heer De Vries beter enige deskundigheid kan inhuren.

buiten het punt dat mr. de Vries wellicht deskundige hulp moet inschakelen ben ik wel benieuwd wat jouw motivatie is waarom jij aan dit type bewaking en doormelding denkt??
    ik zou eerder ook de installatie van J. Nieuwland kiezen.

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Op internet wordt betreffende "sporthal" eerder als zalencentrum gepresenteerd. Ik kan mij voorstellen dat toetsen aan bijeenkomstfunctie meer recht doet aan de werkelijkheid. Ik moet er wel bij zeggen dat ik plaatselijk niet bekend ben, maar dat is de indruk die ik kreeg.

dennie de vries
    Bijdrager
    Post count: 3

Gisteren overleg gehad met de brandweer en er dient een brandmeldinstallatie met niet-automatische bewaking, zonder rechtstreekse doormelding en een ontruimingsalarminstallatie type B aanwezig te zijn. Dit is reeds het geval. Volgende week gaan we het pand doorlopen en de brandscheidingen bekijken. Daar het pand uit 1960 stamt is er weinig tot niets bekend.

Bedankt zover.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.