Brandpreventieforum Forums Bouw Wat is een deur volgens het bouwbesluit?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 17
    #1365 |

Hallo,

Een deur van een toegang ……………….., aritkel 2.146 lid 9. Hoe moet ik die deur zien.
    Ik heb een verblijfsruimte van ruim 60 m², klasse B2. De deur zou met de vluchtrichting mee moeten draaien. Maar deze deur bestaat uit één kozijn van 180 cm. met hierin 2 ‘deuren’. Een dubbele deur in één kozijn. Dient men deze als 1 deurtoegang te zien of kan men deze deur/toegang als 2 deuren zien gezien er 2 ‘deuren’ in zitten.
    Zou men dit kozijn op splitsen in 2 kozijnen van 90 cm. en deze zeg maar 5 cm uit elkaar plaatsen is er formeel wel 30 m² gebruiksoppervlak aangewezen per deur.

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

Hallo,

Een deur van een toegang ……………….., aritkel 2.146 lid 9. Hoe moet ik die deur zien.
    Ik heb een verblijfsruimte van ruim 60 m², klasse B2. De deur zou met de vluchtrichting mee moeten draaien. Maar deze deur bestaat uit één kozijn van 180 cm. met hierin 2 ‘deuren’. Een dubbele deur in één kozijn. Dient men deze als 1 deurtoegang te zien of kan men deze deur/toegang als 2 deuren zien gezien er 2 ‘deuren’ in zitten.
    Zou men dit kozijn op splitsen in 2 kozijnen van 90 cm. en deze zeg maar 5 cm uit elkaar plaatsen is er formeel wel 30 m² gebruiksoppervlak aangewezen per deur.

Maatgevend is niet het aantal deuren, maar het aantal toegangen van het verblijfsgebied. Tussen twee toegangen moet een afstand van minimaal 5 meter zitten wanneer er meer dan één toegang vereist is (2.146 lid 14).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.