Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie wanneer wordt een BMI gezien als een ontruimingsinstallatie?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #3030 |

Even een paar lastige vragen waar ik niet uitkom.

Wij hebben een BMI hangen die gebruikt wordt als ontruiming installatie.
    Het enige wat er nu op aangesloten zit zijn 3 handmelder (blauw kastje) en 2 sets kleefmagneten op 2 klapdeuren.
    Volgens de brandweer zouden er bij de klapdeuren rookmelders in het plafond moeten zitten die bij rook de klapdeuren aansturen en sluiten.(Aan beide zijde, terwijl de deur altijd open staat dmv de kleefmagneten)

Mijn vragen zijn:
    Hebben wij nu een BMI of een ontruiming installatie hangen?
    Zijn er verschillende regels voor een BMI of ontruiming installatie?
    Ben ik verplicht om een jaarlijks onderhoud contract te hebben op onze installatie , of is mijn maandelijkse controle genoeg?

BVD
    Richard

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Zitten te wachten op een monteur dus kan en wil graag reageren op je vragen:

Je hebt een oude type C ontruimingsinstallatie, deze wordt niet meer voorgeschreven
    Een BMI mag gecombineerd worden met ontruiming echter moet wel voldoen aan de NEN 2535 en NEN2575
    Deuren in een brand/rookwerende scheiding die open worden gehouden met kleefmagneten moet volgens bijlage C van de NEN2535 worden geschakeld
    Afhankelijk van de gebruiksfunctie heb je een BMI en een OAI nodig
    Beheer is niet voldoende onderhoud is en blijft nodig

Dit is in telegramstijl en voor meer uitleg stuur maar een persoonlijk berichtje

Suc6

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.