Brandpreventieforum Forums Gebruik Wanneer valt een boot onder de BBV?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 37
    #1922 |

Hallo allemaal,

Stel in de gemeente waar je preventist bent meert een boot/ponton aan die ingericht is als tentoonstellingsruimte. :D Kun je dan maatregelen met betrekking tot de brandveiligheid halen uit de brandbeveilingsverordening. Let wel we hebben het dus over een drijvend ponton dat niet vast verankerd enz .. enz is om ter plaatse te functioneren. Zou dit dan wel onder de definitie inrichting vallen : een voor mensen toeganklijke ruimtelijk……?
    De boot/ponton meert aan en blijft twee maanden liggen en is voor publiek toegankelijk daarna wordt een ander gemeente bezocht en herhaalt zich het rirueel. De boot is voor 500 man toegangelijk schat ik.
    Wie heeft een idee of wordt het toch de scheepvaart inspectie?
    Ik wacht jullie reactie met belangstelling af :bwt:

Saar :H:

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

Valt naar mijn mening zeker onder de definitie van ‘inrichting’. het is toegankelijk en ruimtelijk begrensd, en is geen bouwwerk in de zin die de Woningwet eraan geeft.

Waarom twijfel je of dat zo zou zijn?

Op dat moment is het nog wel de vraag of je BBV goede regels geeft voor dit soort objecten… Gezien de standaard van de VNG denk ik dat de meeste gemeenten wel een keer stevig op het hoofd moeten krabben wat voor toetsing ze hier nu op los willen laten…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.