Brandpreventieforum Forums Gebruik wabo vergunning in delen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 37
    #2199 |

Beste forumleden,

Bij een zeer complex en uitgebreid bouwwerk loop ik tegen het volgende probleem aan: Het is voor de eigenaar van het bouwwerk niet mogelijk om in een keer een gebruiksvergunning aan te vragen, het betreft een gezondheidszorgfunctie, vanwege de grote van het bouwwerk (40.000m2).
    Om toch het een en ander vast te leggen heb ik voor gesteld om in delen tekeningen in te dienen en inspecties te plannen, en hiervan schriftelijk verslag te doen. Aan het einde van het traject en ook als alle verbouwingen achter de rug zijn de gebruiksvergunning te verlenen en de correspondentie ook in de vergunning op te nemen.

Mijn vraag :
    hebben mensen hier ervaring mee?
    Is deze handelswijze juist?

:bwt: Saar

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Er is nu nog geen gebruiksvergunning voor het pand?

dennis k
    Bijdrager
    Post count: 10

Kun je niet af met een (deel)vergunningen voor bouwdelen die onder de vergunning van het hele complex hangen?
    Lijkt me handig i.v.m. wijzigingen in de toekomst, hoeft er alleen maar per bouwdeel een wijziging worden opggeven.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

zal misschien wel kunnen, maar ik denk dat de gemeente dan ook per gebouwdeel een gebruiksvergunning wil zien, en de volle mep aan leges gaat vragen. Ze zijn niet goedkoop.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Vervolgvraag is of voor alle delen wel een vergunning nodig is, of dat er kan volstaan worden met een melding.
    Wel de onderlinge verbanden dan blijven beoordelen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.