6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2608 |

Hallo, hier mijn eerste "post".
    Ik werk in een brouwerij, we hebben een bestaand gebouw overgenomen een aangepast. totaal oppervlak is 2380 m2, we hebben een begane grond en een 1e verdieping op 3,25 meter, alles industriefunctie. Volgens mij houdt dit in dat wij kunnen volstaan met een niet-automatische BMC, klopt dat nu wel of niet?

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Yep, klopt zie art 6.20 en 6.23 en bijlage 1 van het Bouwbesluit.

>1500 m2 vloer >1.5 m = BMI op basis van niet automatische bewaking (bijlage 1) met een OAI (op basis van art 6.23 lid1)

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2267

Hebben jullie enkel en alleen een brouwerij, of ook een winkel of proeflokaal? Dat kan iets uitmaken, even afhankelijk hoe die functies gesitueerd zijn.

Daarnaast moet je beseffen dat de eisen uit het bouwbesluit minimale eisen zijn, op een heel algemene basis. Bij bedrijfsruimtes met een bepaald risico kan het goed zijn dat er vanuit andere belangen een zwaardere installatie wordt gemaakt dan bouwkundig gezien nodig is.

henkjan van baak
    Bijdrager
    Post count: 1

Het is in ieder geval verstandig om de BMI uit te voeren met automtische detectie, technische alarmverificatie en doormelding naar een particuliere alarmcentrale. Het toepassen van compartimentering is vanuit oogpunt van schadebeperking en bedrijfscontinuïteit zeer aan te bevelen. Overweeg eventueel te gaan voor optimale brandpreventie in de vorm van sprinklerbeveiliging.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Het is in ieder geval verstandig om de BMI uit te voeren met automtische detectie, technische alarmverificatie en doormelding naar een particuliere alarmcentrale. Het toepassen van compartimentering is vanuit oogpunt van schadebeperking en bedrijfscontinuïteit zeer aan te bevelen. Overweeg eventueel te gaan voor optimale brandpreventie in de vorm van sprinklerbeveiliging.

Veiligheid is te koop inderdaad….maar de grote vraag is altijd…wie gaat het betalen ;)

Ik vind het al een hele prestattie als voldoet aan de regelgeving !

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Henkjan, het lijkt mij een beetje overdreven om dat allemaal uit te voeren.
    Zoals Johan al zegt; wie gaat dat betalen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.