Brandpreventieforum Forums Jurisprudentie en wetgeving VVB-Inspectieschemas niet langer geaccepteerd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 4
    #2124 |

Per 1 januari 2011 worden de VVB-inspectieschemas van het CCV niet langer door de Raad van Accreditatie (RvA) geaccepteerd. Daarnaast zijn de vervangende ontwerp-inspectieschema’s van het CCV nog niet door de RvA geaccepteerd. Waardoor er per 1 januari 2011 geen certificering (meer) kan plaats vinden op basis van deze inspectieschema’s. Met het vervallen van de accreditatie van de VVB-inspectieschema’s ontstaat er een situatie waarbij iedere inspectie-instelling zijn eigen inspectie methode opnieuw dient vast te leggen, waardoor er ruimte ontstaat voor marktwerking.

Door het vervallen van de accreditatie van de VVB-inspectieschema’s zullen verwijzingen naar deze schema’s in vele PvE’s, UPD’s, BdB’s en inspectie-plannen verwijderd dienen te worden!

hans de jong
    Bijdrager
    Post count: 138

Misschien rare vraag, vanwaar die wijsheid?
    Onderstaande achterhaal ik via de site van RvA "**) De VVB-09 wordt beheerd en uitgegeven door het CCV. Het wordt aangegeven als “eigen methode” omdat het nog niet als branchedocument geaccepteerd is door de RvA."
    Volgens mij wordt het zo toch geaccepteerd. Ohja dit heb ik uit de scope gehaald van veritas op de site van de RvA.

jos jalving
    Bijdrager

Deze wijsheid heb ik vanuit zeer betrouwbare bronnen! Voor bevestiging kun je contact opnemen met de RvA.

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Goede avond,

Ik heb vandaag vernomen dat de huidige VVB-Inspectieschemas tot nader bericht weer door de RvA worden geaccepteerd.

Chris(tiaan)

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

jos jalving
    Bijdrager

Hoi Christiaan,

Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar na een telefoontje naar de RvA blijkt dat de VVB-Inspectieschema’s per 1 januari 2011 defintief niet meer worden geaccepteerd!

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Ha Jos,

Deze informatie komt van een inspectie-instelling. Ik heb me laten vertellen dat er van de week overleg met RvA is geweest en dat het (tijdelijk) is teruggedraaid.

Mocht het waar zijn (wat ik zeker niet in twijfel trek), dan zou het toch wereldkundig moeten worden gemaakt?

Christiaan

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.