Brandpreventieforum Forums Gelijkwaardigheid algemeen Vultijdenmodel 96-CVB-R0330

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1222
    #1061 |

Heeft iemand een digitale copy van het [woordenboek]Vultijdenmodel[/woordenboek] die hij wil delen? :?: :wink:

Ben mijne ergens kwijt geraakt tussen mijn oude computer en de nieuwe… :evil:

peter
    Bijdrager
    Post count: 582
    peter
    Bijdrager
    Post count: 582

Is 96-CVB-R0330 nog "geldig" of is er een nieuwere versie van toepassing? (Zoals voor Beheersbaarheid bij Brand.)

s vreeman
    Bijdrager
    Post count: 273

Is 96-CVB-R0330 nog "geldig" of is er een nieuwere versie van toepassing? (Zoals voor Beheersbaarheid bij Brand.)

De natuurkunde-wetten zijn naar mijn weten niet veranderd in het afgelopen decenium, dus de rekenmethode zal vast nog bruikbaar zijn. Wel is er natuurlijk voortschrijdend inzicht ten aanzien van acceptatie, uitgangspunten etc. Dus kritisch zijn lijkt me verstandig.

Overigens staat er gewoon dat je even contact op moet nemen met Efectis, dus wie belt er even (of wie werkt daar toevallig en weet wat de disclaimer inhoudelijk betekent?)

renedef
    Bijdrager
    Post count: 23

Voor zover ik weet is er geen nieuwe versie, maar ik zal het voor de zekerheid nog even aan een collega vragen.

renedef
    Bijdrager

De rapporten die op onze website staan zijn de laatste versies. Het rapport Vultijdenmodel is dus nog steeds bruikbaar.

renedef
    Bijdrager

Ik moet helaas de duidelijkheid uit mijn vorige bericht toch enigszins verminderen.
    Op onze website zullen we een tekst plaatsen die in lijn is met wat hieronder staat:
    Efectis is niet meer tevreden met het model zoals dat in de TNO-rapporten van 1996 is beschreven; wij zijn bezig met de ontwikkeling van een verbeterd model; onze huidige ontwikkelings-versie is niet geschikt voor bredere verspreiding, maar alleen voor gebruik door de ontwerpers; wij zoeken ondersteuning door externe financiering om hiervan een breed beschikbaar instrument te maken.

Formeel is het rapport nog geldig. Er wordt in de toelichting van het Bouwbesluit naar verwezen en er is geen nieuwe versie beschikbaar. Maar het kan beter….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.