5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15
    #2465 |

Beste mede Techneuten,

Bij een klant hebben wij een Bosch Plena Type A ontruiming systeem overgenomen.
    Dit systeem hebben wij niet zelf aangelegd, maar wij zijn nu de onderhoudende partij.

Nu moet één van de Routers LBB1992 vervangen worden i.v.m. een defect.
    Moet deze router ook opnieuw geprogrammeerd worden, of is alle data opgeslagen in de Voice alarm Controller?
    Op de controller wordt wel de laptop aangesloten, maar het kan zijn dat de programmering niet alleen in de controller opgeslagen wordt maar ook een stukje in de routers.

Is het mogelijk met de Plena configuration software de programmering er ook ‘uit’ te halen en dan later er opnieuw in te zetten? b.v. bij een defect aan de Voice alarm controller zelf.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit systeem.

Alvast bedankt.

jac waas
    Bijdrager
    Post count: 48

Peter
    Ik adviseer niet te sleutelen aan beveiligings apparatuur die je niet kent. Schakel de leverancier in.
    Zoals je zelf aangeeft, treed je op als onderhouder. Hierbij hoort geen reparatie ect.

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Peter,

De vragen die je stelt geven aan dat je niet weet hoe het systeem in elkaar zit. Zoals Jac al aangeeft, ga er dan niet aan sleutelen maar schakel de leverancier in. Onwetendheid maakt meer kapot dan je lief is….

Peter KreulePeter Kreule
    Bijdrager
    Post count: 15

Met onderhouder bedoelde ik ook reparaties etc.

Inderdaad is dit voor ons de eerste keer dat we met zo’n systeem werken.

De leverancier inschakelen kan natuurlijk, maar dat zouden we dan voor elke storing moeten doen.
    Immers, voor iedereen is er alijd een "eerste" keer dat hij met iets nieuws in aanraking komt. Je kunt je toch altijd nieuwe dingen eigen maken?

Ik heb me inmiddels aardig "ingelezen" en weet wel hoe het in elkaar zit en wat de componenten allemaal doen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.

Mijn vragen gaan specifiek over de software en het programmeren. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

jurjen van der velde
    Bijdrager
    Post count: 5

Ik heb wel met een Plena router gewerkt, bij een omroepsysteem voor een brug, het is aan te raden om er een kursus voor te volgen. Je kunt dan met het systeem aan de slag.

hier is de link voor de Bosch trainingen voor omroep en ontruiming

http://www.boschsecurity.nl/content/language1/html/2857_NLD_XHTML.asp

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.