Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Vragen en opmerkingen vernieuwde forum

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Keymaster
    Post count: 950
    #48573 |

Beste Mensen,

Zoals jullie zien is het forum wat veranderd. Ik wil jullie uitnodigen opmerkingen en vragen hier te stellen, zodat we de eerste obstakels snel kunnen verhelpen.

Groeten Emiel

1 user thanked author for this post.
    duiveltjeduiveltje
    Participant
    Post count: 417

Hallo Emiel,

Ziet er overzichtelijk uit, alleen is het geheel nogal flets met de verschillende grijstinten.

3 users thanked author for this post.
    emiel van rossumemiel van rossum
    Keymaster

Dankje voor je feedback Duiveltje.

Zie het als een schoon canvas. We kunnen alle kleuren aanpassen. Ik denk dat het oude forum iets te oudbollig was qua design, dus ben ik hier wat fris begonnen. Welke kleuren zou je waar willen zien? Link anders naar andere websites met kleurstellingen die je vind passen.

Thanks!!

Paul WendtPaul Wendt
    Participant
    Post count: 321

Lekker fris. Super … maar inderdaad wel wat flets. Iets donkere tint zou beter overkomen. Vraag het iemand die kleurenblind is zou mijn advies zijn.

2 users thanked author for this post.
    duiveltjeduiveltje
    Participant

Hallo Emiel,

Ik kan me voorstellen dat je de site er vooral ‘anders’ dan de oude site wilt laten uitzien en daarom wat huiverig tegenover primaire kleuren en vooral rood staat, maar of ‘pastel’-rood (roze) de oplossing is, weet ik niet, subtiele kadertjes in felle kleuren werken misschien beter. Maar vooral meer contrast in de tekst zou de site wat meer smoel kunnen geven en overzichtelijker kunnen maken. Ik kan me zelfs voorstellen dat sommige mensen moeite hebben met de lichte tekst.

Verder is er nog erg veel van de WP-UI en Engelstalige restanten van je thema in beeld, er zijn veel plugins beschikbaar om gebruikers uit de Back-end te houden, maar ook zelf customizen (sorry, ook Engels) is goed te doen. Mocht je vragen hebben, kun je me ook een PB sturen.

2 users thanked author for this post.
    emiel van rossumemiel van rossum
    Keymaster

De engelstalige restatenten zijn inderdaad een work in progress, en hebben op dit moment een lagere prioriteit. De plugins om mensen uit de back-end te houden moet ik idd nog naar kijken. Ik ga later ook kijken of ik wellicht buddypress installeer om het profielen gedeelte evenals onderlinge communicatie-mogelijkheden te verbeteren.

Het is geen doel op zich om het er anders uit te laten zien. Ik heb nu alleen een vrij modern simpel strak thema als basis genomen. Het is sowieso niet de bedoeling om hier de zelfde look aan te geven als het oude forum.

Zou je eens een mockup kunnen maken, en die hier uploaden. Ik voeg zo even een mogelijkheid voor attachments toe, ik zie dat die apart met een plugin gedaan moet worden.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2256

Komt er ergens nog een verwijzing naar de rekentool voor straling die we op de originele site hadden?

djeepman
    Participant
    Post count: 22

Hallo Emiel,

Kleurstelling vind ik ook wat “mager”. Maar dat is smaak. Zelf zie ik liever de tekst wat zwarter en de kleuren wat “harder”.

Ik mis ook binnen het forum een mogelijkheid om uit te loggen. Deze mogelijkheid is nu alleen op de “home” pagina aanwezig?

Tevens mag van mij de ruimte tussen de berichten wat minder. Zijn er nog “smileys” ergens te vinden?

Veel succes met sleutelen :-)

duiveltjeduiveltje
    Participant

Hallo Emiel,

Op de een of andere manier plaatst de editor soms elke regel van de commentaartekst tussen aanhalingstekens.

Hierdoor worden de HTML-tags als tekst weergegeven in plaats van uitgevoerd.

Misschien dat dit uitsluitend gebeurt als de visuele editor wordt gebruikt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door duiveltje duiveltje.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door duiveltje duiveltje.
    peter
    Participant
    Post count: 580

Tips voor verbetering:

1. Automatisch inloggen.
    2. Altijd ergens bovenaan een knop om in te loggen.
    3. Titels van onderwerpen bovenaan het onderwerp.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.