Brandpreventieforum Forums Bouw Vraag over artikel 6.20 met bijlage 1.Certificaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2924 |

Goedemorgen,

Ik vroeg me af of iemand mij kon vertellen wat het streepje betekend bij Certificaat als bedoeld in artikel 6.20, zesde lid in bijlage 1.

Als ik het goed begrijp is het Certificaat als bedoeld in artikel 6.20, zesde lid als ja aangegeven 3 jaar geldig.
    Als er een doormelding naar de brandweer geëist word dan is het certificaat 1 jaar geldig.
    Maar in mijn omgeving krijg ik het streepje (-) niet helder.

Ik hoop dat er iemand is die hier een correct antwoord op weet te geven.

Alvast bedankt voor de moeite.

met vriendelijke groet,

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Wat is je precies onduidelijk aan de tekst?

6. In de in bijlage I bij dit besluit aangewezen gevallen heeft een bij of krachtens de wet voorgeschreven brandmeldinstallatie een geldig inspectiecertificaat dat is afgegeven op grond van het CCV-inspectieschema Brandmeldinstallaties.

Hier het schema
    http://www.hetccv.nl/binaries/content/a … r-2013.pdf

Nu is er natuurlijk wel een verschil tussen een inspectiecertificaat en een onderhoudscertificaat (waar jij het over hebt, denk ik). Lid 7 van 6.20 schept onduidelijkheid over de manier van onderhoud van een installatie die een CCV-inspectiecertificaat heeft. Waaruit maak jij op dat de CCV-certificaten die beperkte geldigheid hebben?

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Wellicht geeft dit meer inzicht:

Het eerste lid van artikel 6.20 van het bouwbesluit geeft aan wanneer een brandmeldinstallatie nodig is. In bijlage I is per gebruiksfunctie een nadere invulling gegeven aan de vereiste omvang van de bewaking en eventuele doormelding van het signaal naar de brandweer.

In dezelfde bijlage kan je aflezen wanneer een inspectiecertificaat op grond van het CCV-inspectieschema Brandmeldinstallaties nodig is.

Vervolgens staat in artikel 1.10 van de regeling bouwbesluit dat een inspectiecertificaat een geldigheidsduur van drie jaar heeft mist er vanuit het bouwbesluit doormelding verplicht is, is de geldigheidsduur een jaar.

Suc6

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

de pet
    Bijdrager
    Post count: 65

Volgens mij is de vraag toch simpel wat het streepje betekent? Het betekent: geen inspectiecertificaat vereist.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Wat het streepje betekent staat toch in artikel 11.1 lid 5 ??

5. Voor de toepassing van de bij of krachtens dit besluit gegeven voorschriften wordt in een tabel verstaan onder:
    – : dit lid is niet van toepassing;

de pet
    Bijdrager
    Post count: 65

Je bedoelt 1.1 ipv 11.1 denk ik :F:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.