Brandpreventieforum Forums Gebruik Voorwaarden in gebruiksvergunning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 26
    #190 |

Wie kan mij helpen?. Kan het besluit zijn: (Gebruiksvergunning te verlenen onder de in de bijlage vermelde voorschriften, voor het overeenkomstig de ingediende aanvraag gebruiken van het bouwwerk. Bovendien treedt de vergunning pas in werking nadat aan de aan ommezijde vermelde voorwaarde(n) is voldaan.) De laatste zin, kan dit juridisch. Als voorwaaden dan bijvoorbeeld opnemen dat de nooduitgangdeuren voorzien dienen te zijn van een paniekslot. Kortom de bevindingen die je tijdens een controle doet vooruitlopend op de afgifte van de vergunning als eis stellen voordat de vergunning in werking treed.

mcfozzy
    Bijdrager
    Post count: 10

Het is niet toegestaan om een gebruiksvergunning onder voorwaarden te verstrekken.

Er zijn twee optie’s om dit op te lossen.
    1. eerst alle problemen oplossen en dan pas een vergunning verlenen. Het nadeel is dat handhaven in deze situatie moeilijk is.

2. Gebruiksvergunning verlenen tenzij er sprake is van een levensbedreigende situatie. Hierna een aanschrijvingstraject starten. Nu kan er wel gehandhaafd worden op zaken die bijvoorbeeld eerst accoord waren en nu niet. (defecte vluchtrouteaanduiding bijvoorbeeld).

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Indien het om enkele kleine aanpassingen gaat zou ik de vergunning verlenen. Zo weet de gebruiker ook wat van hem verwacht wordt, namelijk de situatie conform vergunning brengen.

Je kunt bij het verlenen van de vergunning natuurlijk wel de belofte doen dat je op korte termijn (een week of 6) komt controleren op na leving zodat er wel druk is.

Zoals al werd aangegeven, indien er sprake is van levensbedreigende situaties zijn er betere middelen om zaken af te dwingen.

toeters en bellen
    Bijdrager
    Post count: 28

Ik ben het wel met McFozzy eens maar, als je voor optie 1 kiest kan je gewoon handhaven want je mag geen gebouw in gebruik nemen als er geen gebruiksverg is afgegeven dus kun je gelijk handhaven op het ontbreken van een gebruiksvergunning.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.