4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 33
    #2369 |

Alleen onderdelen van een brandmeldinstallatie mogen gevoed worden van de (24V) voeding vanuit een BMC.
    Maar hoe zit het dan met de sturing/voeding voor een sleutelkluis/sleuteldepot? Mijn inziens is de kluis een brandbeveiligingsinstallatie, en dus geen onderdeel van de brandmeldinstallatie. Vaak is het echter wel zo dat het slot van de sleutelkluis wordt gevoed vanuit de BMC, en als de verwarming in die kluis aangesloten is deze wel een aparte voeding (non-EN54) heeft.

Is dit verkeerd? Of moet een sleutelkluis juist een EN54 voeding krijgen?

jeffrey n
    Bijdrager
    Post count: 33

Heeft niemand een mening?

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Sleutelkluis is geen onderdeel BMI, alleen iets dat wordt aangestuurd door BMI.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik zie geen bezwaar om de sleutelkluis op de voeding van de BMC aan te sluiten, mits het stroomverbruik zodanig (laag) is dat de accucapaciteit toereikend blijft.
    Verwarming is een ander verhaal, deze niet op de voeding van de BMC aansluiten. Het lijkt mij ook niet nodig om hiervoor een E54 voeding toe te passen. Het gaat er alleen maar om dat de deur niet vastvriest. De leverancier (C.lt) (is zo toch geen reclame?) levert er een adapter bij (optioneel) en dat is vast geen EN54 exemplaar.

J. Nieuwland

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.