Brandpreventieforum Forums Bouw Vluchten door een verblijfsruimten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 71
    #791 |

Er is al eens een discussie geweest betreffende een vluchtroute door een technische ruimte.

Mijn vraag is, mag een vluchtroute door een verblijfsruimte lopen.

In artikel 2.146 lid 12 staat dat:
    Een toegang als bedoeld in het 10e lid (toegang van een verblijfsruimte)
    a is een toegang van het rookcompartiment waarin die ruimte ligt.
    b is een toegang waarbij een route begint die niet door een verblijfruimte, een
    toiletruimte, een badruimte of een technische ruimte naar een toegang van het
    tookcompartiment voert of
    c is een toegang van een andere verblijfsruimte, indien die verblijfsruimte ten minste twee
    toegangen heeft als bedoeld in onderdeel a of onderdeel b van dit lid.

De toegang van de betreffende ruimte, in mijn geval komt uit op een verkeersruimte. Deze verkeersruimte is doodlopend en men wil via de laatste ruimte naar buiten vluchten, is dit toegestaan? Volgens mij zegt artikel 2.146 lid 12 onderdeel B dat dit niet mag. Toch wordt het wel eens zo uitgevoerd.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

–kruisje–
    Participant
    Post count: 665

Er is al eens een discussie geweest betreffende een vluchtroute door een technische ruimte.
    De toegang van de betreffende ruimte, in mijn geval komt uit op een verkeersruimte. Deze verkeersruimte is doodlopend en men wil via de laatste ruimte naar buiten vluchten, is dit toegestaan? Volgens mij zegt artikel 2.146 lid 12 onderdeel B dat dit niet mag. Toch wordt het wel eens zo uitgevoerd.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Een verkeersruimte behoefd niet d.m.v een wand afgeschermd te zijn van een verblijfsruimte. In de situatie die jij beschrijft loopt er een verkeerruimte door het gebied. Alleen door het ontbreken van wanden valt dit niet op. Alleen qua gebruik is het iets waar je wel rekening mee moet houden.

Waar kan het advies factuurtje heen?(A)

palmpie
    Participant
    Post count: 1222

Je moet eens in het praktijkboek bouwbesluit kijken http://www.vrom.nl/get.asp?file=docs/bo … fddeel.pdf . Op blz 65 staat iets over jouw probleem, het heet de krijtstreep methode! :wink:

olaf van alst
    Participant
    Post count: 71

Bedankt voor jullie reactie, ik zal de boeken is in duiken.

Kruisje wat betreft de factuur, misschien kan ik een keer een oplossing bieden in een lastig vraagstuk. Dat was toch de bedoeling van deze site??

–kruisje–
    Participant
    Post count: 665

Bedankt voor jullie reactie, ik zal de boeken is in duiken.

Kruisje wat betreft de factuur, misschien kan ik een keer een oplossing bieden in een lastig vraagstuk. Dat was toch de bedoeling van deze site??

Mooi dat je eruit bent, zal het onthouden van het vraagstuk ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.