Brandpreventieforum Forums Bouw vluchtafstanden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48
    #1819 |

hallo

Ik heb een discussie. Ik heb een rookcompartiment waar vanuit elk punt daarin binnen 30 meter één toegang ervan bereikt kan worden. Mijns inziens voldoet dit aan 2.136 lid 2 en 3 (zie hieronder). Hier staat duidelijk aangegeven ‘een‘ toegang van het rc. Nu zegt mijn ‘tegenpartij’: nee, alle toegangen van het rc moeten binnen 30 meter bereikt worden. Ik ben van mening dat dit niet kopt, er staat immers een toegang, ander stond er toch wel ‘alle vereiste toegangen’ of iets dergelijks mijns inziens.

Ben benieuwd naar jullie reactie,

Groeten,

Ron v.d. Berg

Artikel 2.136 lid 2 en 3:

Lid 2.
    De loopafstand tussen een punt in een verblijfsgebied en een toegang van het rookcompartiment waarin het verblijfsgebied ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde. Bij het bepalen van de loopafstand wordt een constructie-onderdeel, niet zijnde een bouwconstructie, dat in het verblijfsgebied ligt, buiten beschouwing gelaten en wordt de loopafstand die in het verblijfsgebied ligt, met 1,5 vermenigvuldigd.
    Lid 3.
    De loopafstand tussen een punt in een verblijfsruimte en een toegang van het rookcompartiment waarin de verblijfsruimte ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Yeah right, rookcompartimenten mogen dus nooit langer zijn dan 30 m. Als dit zo was geweest zou de tekst er zo uit moeten zien:

Artikel 2.136 lid 2 en 3:

Lid 2.
    De loopafstand tussen een punt in een verblijfsgebied en elke toegang van het rookcompartiment waarin het verblijfsgebied ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde. Bij het bepalen van de loopafstanden wordt een constructie-onderdeel, niet zijnde een bouwconstructie, dat in het verblijfsgebied ligt, buiten beschouwing gelaten en wordt de loopafstand die in het verblijfsgebied ligt, met 1,5 vermenigvuldigd.
    Lid 3.
    De loopafstand tussen een punt in een verblijfsruimte en elke toegang van het rookcompartiment waarin de verblijfsruimte ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde.

ron van den berg
    Bijdrager
    Post count: 48

Dank je, je bent het dus met me eens. Bedankt voor je bevestiging.

Groeten, Ron

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

Het gaat om ÉÉN toegang en niet om alle toegangen, dat zou helemaal mooi zijn zeg.
    Maximaal 30 meter lopen tot elke toegang (moeten ze eens in een bouwmarkt proberen).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.