Brandpreventieforum Forums Gebruik vervallen verplichte doormelding OMS nieuw bouwbesluit

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 4
    #2242 |

LS,

Mijn vraag is aan brandweerpreventisten: Hoe staan jullie tov het verzoek tot ontheffing voor de punten: Doormelding meldkamer en de bijbehorende eis van certificering van de BMI installatie.

In het kort komt het er op neer dat bij de inwerking treding van het nieuwe bouwbesluit (1-1-2012) doormelding naar de meldkamer alleen wordt voor gebruiksfuncties waarbij de brandweer ondersteuning biedt bij ontruiming (zelfredzaamheid van de aanwezige mensen). Voor de overige functies vervalt de eis van aansluiting meldkamer + certificering BMI.
    Wat is jullie mening tenaanzien van een eventuele ontheffing van verplicht doormelding wanneer dit in de nabije toekomst gaat vervallen?

bakero
    Bijdrager
    Post count: 117

Tja ontheffing… Het Gebruiksbesluit kent dit formeel niet behalve de gelijkwaardigheid bepaling 1.4. Maar wat is dan gelijkwaardig? En de eigenaar/gebruiker heeft de verantwoordelijkheid.

Maar het is uiteraard voor een bevoegd gezag mogelijk te anticiperen op toekomstige wetgeving. Alleen is dat nu officieel nog niet bekend. Da’s nog even wachten maar komt volgens mijn bronnen zeer binnenkort beschikbaar.

Wat mij betreft wordt gelijk geanticipeerd omdat je dan zo snel mogelijk af bent van de loze meldingen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.