Brandpreventieforum Forums Beheersbaarheid van brand verbrandingswaarden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 621
    #1134 |

Hallo,

Ik ben op zoek naar de verbrandingswaarde van vrachtwagenbanden. Er is een lijst (ik geloof van het NiFV/Nibra)in omloop met een groot aantal producten met bijbehorende verbrandingswaarden. Hier zouden ook vrachtwagenbanden in worden genoemd.
    Weten jullie waar ik deze kan vinden (evt op internet) ? of weet iemand de verbrandingswaarde van een gemiddelde vrachtwagenband ?

Bij voorbaat dank !

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Die lijst is toch opgenomen in deel ? van de nmethode BvB 2007?

Even hier kijken BvB 2007 op BPF

johan
    Bijdrager

THNX ! Ik had ff niet in de gaten dat deze lijst bij BvB zat, achteraf had ik hem dus toch bij de hand ! tja tis nog vroeg…;)))

jammer dat er geen vrachtwagenbanden in staan, volgens een adviseur heeft een vrachtwagenband namelijk een veel lagere verbrandingswaarde dan een personenenautoband ? Iemand enig idee ?

[mod=Emiel van Rossum]Onderwerp verplaatst naar het goede subforum en bericht samengevoegd bij het goede onderwerp[/mod]

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Yeah right.

Beide banden zijn van rubber. In een vrachtwagenband zit alleen meer staal verwerkt. Dit heeft een bijdrage in het gewicht. Per kg is de bijdrage van een vrachtwagenband dus mogelijk minder, maar of dit nu echt zoden aan de dijk zet, ik betwijfel het (maar laat me altijd graag overtuigen)

johan
    Bijdrager

bij navraag fabrikant blijkt dat er voor vrachtwagenbanden om en nabij dezelfde rubber wordt gebruikt. Dat is eigenlijk ook het belangrijkst om te weten want met name de olievorming bij brand en de ontstekingstemperatuur zijn relevant. Morgenvroeg heb ik hierover en bespreking dus ik hou je op de hoogte.

gerard
    Bijdrager
    Post count: 14
    t van der duin
    Bijdrager
    Post count: 1

Ik heb ondertussen een raport van NIFV onderzoek naar kentgetallen voor de opslag van vrachtwagenbanden Johan.

Hier komt een waarde uit van 1718mj per band voor gebruikte vrachtwagenbanden.

Groet Theo

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.