6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 53
    #1721 |

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar de verbrandingswaarde van een crosstrainer (zo’n fitnessapparaat). Zie bijvoorbeeld http://www.occasionfitness.nl/images/Cr … r%20X5.jpg

Is er toevallig iemand die dat weet en/of wel eens berekend heeft?

Ben benieuwd,

Ronald

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Dit is toch eenvoudig zelf uit te rekenen? Voor 6 tientjes reken ik het even voor.

2advise
    Bijdrager

Hoi,

Eenvoudig uit te rekenen? Als je weet hoeveel kunststof en dergelijke er op en vooral in zit en hoe zo’n ding er van binnen uitziet misschien wel ja. Weet jij dat allemaal? Mijns inziens zou je zo’n apparaat moeten ontleden om te weten wat er aan verbrandingswaarde in zit. Het gaat toch niet alleen om wat je aan de buitenkant ziet? Dat kan ik uiteraard zelf ook zo uitrekenen en ook nog wel voor minder dan 6 tientjes.. :wink:

Ik zat er zelf aan te denken om een turntoestel te pakken uit de Nibra lijst, dat heeft een verbrandingswaarde van 21 MJ/kg en dan via google de massa’s van dergelijke apparaten op te zoeken. Dat lijkt me een aardige benadering.

Ronald

kruislijst
    Bijdrager

Turntoestel = paard = levende have, dus die hoef je niet mee te nemen :H:

Ik zie, behalve het aspect sport de relatie niet.

In de bijlage op pagina 7 een voorbeeld. Ik zeg 5 kg plastic is voldoende voor deze crosstrainer.

2advise
    Bijdrager

Wat bedoel je met ‘bijlage op pagina 7’?

Ronald

kruislijst
    Bijdrager

sorry, ging iets mis met de bijlage
    pag7.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.