4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2464 |

pand bestaand uit 3 verdiepingen welke opvang bied voor de tijdelijke huisvesting van daklozen. brandmeldinstallatie is aan vervanging toe en bestaat uit niet-automatische bewaking met blauwe handmelders. bij de bouwaanvraag (JAREN 90) is bouwwerk aangevraagd als verblijfsinrichting. Deze term komt niet meer voor in het gebruiksbesluit of bouwbesluit 2012. Aan welke bewakingsvorm moet de nieuwe brandmeldinstallatie voldoen

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

Bouwbesluit 2012 , ligt aan exacte gebruiksfunctie. Dit zal grotendeels op logiesfunctie uitkomen, dus volledige bewaking, certificering en doormelding afhankelijk van bedrijfsvoering (24-uursbewaking). Of, indien mogelijk, woonzorggroep van maken…

ruud benjamins
    Bijdrager
    Post count: 2

De gebruiksfunctie is het grote probleem waar moet ik dit onder scharen. Er wordt geen huur gevraagd dus kamergewijze verhuur nee. Andere woonfunctie ja maar dan hoeft er niets te gebeuren lijkt mij sterk. er is geen 24 uus bewaking. zou het dan een logiesfunctiezijn ik weet het niet .

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Gezien de definitie van logiesfunctie:
    gebruiksfunctie voor het bieden van recreatief verblijf of tijdelijk onderdak aan personen.

Lijkt het mij zeker een logiesfunctie. Je geeft zelf al aan dat de thuislozen er tijdelijk onderdak krijgen.
    Je zegt wel "huisvesting" maar dit is m.i niet in de term dat het een huis is waardoor het een woonfunctie is?

En 3 verdiepingen betekent i.d.d. volledige detectie met doormelding.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.