Brandpreventieforum Forums Bouw Verbeelding Bouwbesluit Brandveiligheid

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 46
    #439 |

Handboek: Verbeelding Bouwbesluit Brandveiligheid

Ik heb van iemand van de brandweer vernomen dat dit een superinteressant boek is. Heeft er iemand ervaring met dit boek?

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Off topic.
    Hebben we niet een keer hier een discussie over gehad? niet zozeer over dit boek maar in het algemeen? Het B is zo geschreven dat hele volksstammen boeken over schrijven over wat er nu eigenlijk bedoeld wordt? En dat het (ik meen) in Nieuw Zeeland een stuk helderder op papier staat (incl. voorbeelden en tekeningen)
    Zeg maar wat er eigenlijk in hoort te staan maar in Nederland door clubs als de NEN gedaan wordt…

On topic:
    ken het eerlijk gezegd niet. Wat kost het?

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

Ik heb van iemand van de brandweer vernomen dat dit een superinteressant boek is. Heeft er iemand ervaring met dit boek?

Het is geloof ik wel een aardig boek om je de basiskennis toe te eigenen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is op http://www.nieman.nl het stappenplan brandveiligheid (woningbouw) downloaden. Volgens mij heb je dan ongeveer hetzelfde.

jano
    Bijdrager
    Post count: 222

Ik heb het boekwerk en ik vindt dat het boekwerk verhelderend werkt. In het boekwerk komt de toelichting van het BB aan de orde en wordt mede verduidelijkt door plaatjes.

pj
    Bijdrager
    Post count: 46

@jh leuk, dat stappenlpan van Nieman. Is er ook zo’n uitgebreide versie voor de andere gebruiksfuncties. Op hun website staat alleen een overzicht voor utiliteit

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

@jh leuk, dat stappenlpan van Nieman. Is er ook zo’n uitgebreide versie voor de andere gebruiksfuncties. Op hun website staat alleen een overzicht voor utiliteit

Nee, dat bestaat er niet; voor utiliteitsbouw is er alleen het stroomschema.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.