Brandpreventieforum Forums Bouw uitvoering overdruktrappenhuis

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 621
    #1170 |

collega’s

Ik heb een kantoorgebouw (>70) in behandeling waarbij een overdrukinstallatie moet worden aangebracht in de trappenhuizen.

situatieschets op hooflijnen:
    Voor de overdrukinstallatie wordt naast de trappenhuizen een schacht aangebracht. tussen de schacht en het gebouw wordt een scheidingsconstructie aangebracht met een wbdbo van 90 minuten. De ventilatoren worden op begane grond geplaatst in een ruimte met eveneens een wbdbo van 90 minuten tov de rest van de gebouw.

Formeel moet ik nu de schacht waarin de overdruk installatie word aangebracht ook uitvoeren met een wbdbo van 90 minuten tov het trappenhuis. Dit betekent dat ik alle inblaasopeningen van de schacht naar het trappenhuis moet voorzien van een [woordenboek]brandklep[/woordenboek] ? weten jullie of dit gebruikelijk/wenselijk of een eis is ? Kan ik dit uit de NPR 6095 halen ? (heb ik ff niet bij de hand ;))of kan ik de schacht voor de overdrukinstallatie bij het trappenhuis trekken en eventueel enkel tussen de ruimte waarin zich de ventilatoren bevinden en de schacht [woordenboek]brandkleppen[/woordenboek] laten aanbrengen ?

Heeft een van jullie hier al ervaring mee ?

Bij voorbaat dank !

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.