Brandpreventieforum Forums Bouw Toetsing sauna, welness en behandelruimten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 227
    #629 |

Welke functie moet ik hier op los laten?

Het is een groot gebouw met alles voor de welness. met sauna solariums, sanarium, relaxruimte, behandelruimte voor massage, ranzul en hammam ruimten stoombad kruidenbad enz..

Guust

leon
    Bijdrager
    Post count: 220

Bijeenkomstfunctie? Volgens mij kun je hier niet echt van een sportfunctie spreken…

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

…alles voor de welness.

Zeg ik met ‘gezondheidszorg’ voor de massageruimten en ‘sportfunctie’ voor de baden dan iets vreemds?

Sauna’tjes en dampruimtes zou ik misschien zelfs nog als sanitaire ruimtes aangeven.

Je hoeft niet het hele gebouw 1 functie te geven, maar dat wist je waarschijnlijk zelf al.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Artikel 2.136 lid 2 geeft aan dat de loopafstand tussen een punt in een verblijfsgebied ( andere kant van het zwembad) en een toegang van het rookcompartiment (nooduitgang) niet groter is dan 30 meter.

maar kunnen we ook praten over een zwemafstand :lol:
    Als de gasten in het uiterste puntje van het zwembad liggen moeten ze al snel 13 meter zwemmen voordat ze kunnen lopen.
    hoe lost men dit op??

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

Volgens mij bepaalt de principaal nog steeds welke gebruiksfunctie hij heeft. Je kunt als toetser wel gaan bedenken aan welke functie je wilt gaan toetsen, maar je dient je te houden aan de opgegeven gebruiksfunctie door de principaal.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

zwembad niet dieper maken dan 80 cm, kan je altijd lopen.
    Of bij een brandmelding het water weg laten lopen (mag het zwembad niet dieper zijn dan 4 m, anders gaat de hoogte overbrugging mis)

kost het zwemmen daadwerkelijk meer tijd dan lopen?

ruud van liempd
    Bijdrager
    Post count: 189

zwembad niet dieper maken dan 80 cm, kan je altijd lopen.
    Of bij een brandmelding het water weg laten lopen (mag het zwembad niet dieper zijn dan 4 m, anders gaat de hoogte overbrugging mis)

kost het zwemmen daadwerkelijk meer tijd dan lopen?

dat ligt er natuurlijk aan of het een zwembad is waar pieter van den hoogenband in komt trainen of dat er, wat ik in een wellness zwembad nog wel eens zie, een persoon vanuit de rolstoel het zwembad in wordt getakeld.

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Artikel 2.136 lid 2 geeft aan dat de loopafstand tussen een punt in een verblijfsgebied ( andere kant van het zwembad) en een toegang van het rookcompartiment (nooduitgang) niet groter is dan 30 meter.

maar kunnen we ook praten over een zwemafstand :lol:
    Als de gasten in het uiterste puntje van het zwembad liggen moeten ze al snel 13 meter zwemmen voordat ze kunnen lopen.
    hoe lost men dit op??

Ik zou het zwembad zelf zien als een soort ‘dragende constructie’. Daar moet je namelijk ook omheen meten. Het zwembad zou je kunnen bekijken als een B4/B5 bezettingsgraad. Ik zou zelf niet te moeilijk doen over het zwembad zelf.

De gebruiksfuncties worden door de aanvrager bepaald maar als toetser zal je toch moeten kijken of je daarmee kan instemmen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.