Brandpreventieforum Forums Jurisprudentie en wetgeving Toelichting bouwbesluit

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #48798 |

Weet iemand of er een actuele versie van de toelichting van het bouwbesluit is.
    Als ik er op google constateer ik het volgende.
    Op wetten.overheid.nl kan ik hem niet vinden, dat zou het fijnste zijn want daar kan ik een export van maken
    Op rijksoverheid staat een hele oude pdf
    Op bris staat ie, maar kan je geen export maken (volgens mij ook niet actueel).

Wie kan mij meer vertellen over waar die het beste te downloaden is?

1 user thanked author for this post.
    duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Bij Bris kun je de artikelsgewijze toelichting niet als geheel, maar wel per hoofdstuk afdrukken.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2259

Je kunt op bouwbesluitonline.nl de geintegreerde versie terugvinden. Die site komt van BRIS, dus ik heb de hoop dat die goed wordt bijgehouden bij elke wijziging. Ook hier is de nota nog in zijn hoofdstukken onderverdeeld, maar het ‘artikelgewijze’ deel is aan één stuk. Dat kun je dus tamelijk makkelijk copy-pasten naar je tekstverwerker en van daaruit printen.

Alle losse stukjes staatsblad waaruit die Nota van Toelichting is samengesteld kun je uiteraard ook op wetten.overheid.nl terughalen als PDF, maar ik neem even aan dat je niet zelf wilt gaan samenvoegen.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik kan me toch herinneren dat er vroeger een complete downloadbare bewerkbare versie was.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2259

Er zijn er vast wel een paar te vinden, maar met elke artikelwijziging van het bouwbesluit komt er ook een stukje nieuwe toelichting bij… Dus wanneer je echt de meest courante versie wilt hebben kun je naar mijn mening het beste even op die bovengenoemde site kijken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.