Brandpreventieforum Forums Bouw Toegestane hoeveelheid spiegeldraadglas

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #2583 |

In een scheidingsconstructie (WBDBO 20 minuten) is spiegeldraadglas toegepast. Het kozijn met spiegeldraadglas heeft de afmeting van 3,5 breed en 3,0 m hoog.
    Per segment van (2,5 x 2,5 m²) bedraagt het oppervlakte aanbeglazing minder dan 3,0 m², maar in z/n geheel gezien is ongeveer 3,5/4 m² spiegedraadglas aanwezig.

Is spiegeldraadglas nu toegestaan in deze situatie? Moet je nu per segment van 2,5 x 2,5 kijken of mag de kozijnconstructie uberhaubt maar maximaal 2,5 x 2,5 m² zijn?

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825
    maarten krab
    Bijdrager
    Post count: 5

Topic is duidelijk. Waar kan ik iets vinden over de 2,5 meter welke tussen de segmenten aanwezig moet zijn. In de documentatie welke ik heb wordt gesporken dat er per segment dient te worden gekeken, de meest ongunstigste 2,5 x 2,5 m in een groot segment.

Hieruit lees ik dat ik een pui van bijvoorbeeld 5 x 5 m je alleen een bepaalde deel dient te beschouwen en wordt niet gesproken over een pui van maximal 2,5 x 2,5.

En wat als ik nu een kozijn heb van 3 meter breed en 2,3 meter hoog? Is dan nu per definitie geen spiegeldraadglas toe te passen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.