Brandpreventieforum Forums Gebruik Toegestaan aantal personen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #889 |

Ik heb een vraag over het maximaal toegestaan aantal personen. Dit geldt niet voor de ruimtes op zich zelf want deze berekeningen heb ik al een keer gemaakt. Het gaat om een kantoorgebouw van 8 bouwlagen waarin een bedrijf is gevestigd wat ruimtes verhuurt om te vergaderen. Deze ruimtes bevinden zich op de 1e en 2e verdieping. Er zijn twee trappenhuizen waar men, in geval van een calamiteit kan vluchten. Hebben trappen invloed op het aantal mensen en waar ligt het grootste knelpunt. Ergens moet de file beginnen en daar komt dus de vraag. Wat moet ik aanhouden als ik van beneden naar boven ga werken met het totaal aantal toegestane personen.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Hebben trappen invloed op het aantal mensen en waar ligt het grootste knelpunt. Ergens moet de file beginnen en daar komt dus de vraag. Wat moet ik aanhouden als ik van beneden naar boven ga werken met het totaal aantal toegestane personen.

Trappen hebben een andere, lees lagere, doorstroom capaciteit dan zeg maar een gang.

In de regeling Bouwbesluit 2003 is aangegeven hoe je hiermee kan/moet rekenen.

suc6 ermee

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.