Brandpreventieforum Forums Gebruik tekst gebruiksvergunning o.b.v. bouwbesluit 2012

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 37
    #2570 |

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een voorbeeld van een tekst die ik kan gebruiken voor de gebruiksvergunningen o.b.v. het bouwbesluit. Er zijn vast wel mensen die niet zo lang gewacht hebben met de aanpassingen en daar wil ik graag gebruik van maken.
    Bij het gebruiksbesluit kregen we een fraai boekje van het NVBR met voorbeelden maar ook hier kan ik niks vinden

Wie kan mij en anderen ook helpen?

:bwt: Saar

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2259

Wat zou het probleem zijn wanneer jullie jezelf zouden helpen? Dwz met een bouwbesluit een dagje met een jurist in een hoekje kruipen, en je besluiten zelf opnieuw vorm geven? Je werkt ook niet voor de kleinste gemeente van nederland.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Wat zou je allemaal in die vergunning willen zetten dan?

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

Dat vraag ik me ook af. Je hoeft er niets te zetten volgens mij. Voor voorschriften is nauwelijks nog ruimte. De rest staat in het Bouwbesluit.

Moderator

Wellicht de motivatie voor aanschrijvingen, of voor de punten waaraan een vergunning geweigerd moet worden, of punten waarvoor een aanpassingbrief verstuurd moet worden… maar dan nog, je bent denk ik sneller en zekerder klaar wanneer je zelf die slag maakt. Het werk van een ander moet je ook weer nakijken.

henk hollander
    Bijdrager
    Post count: 21

Als voorzetje. In het bouwbesluit zul je niets vinden over de vergunning brandveilig gebruik. Alleen de melding.
    En dan naar de Wabo en de BOR.

Moderator

Niet helemaal waar Henk, het voor je (inderdaad wabo-)vergunning staat onder meer in het Bouwbesluit… dus wanneer je iets van gelijkwaardigheid, voorwaarden of toetsingsreproductie in je besluit wilt vastleggen zul je moeten gaan verwijzen naar bouwbesluitartikelen. En ik denk dat de vraag daarover gaat.

henk hollander
    Bijdrager
    Post count: 21

Volgens mij gaat het om de inhoud van de omgevingsvergunningsbrief Joachim. Het boekje van het NVBR waar naar verwezen wordt had ook allemaal voorbeeldbrieven. Nu gaat de vraag over een voorbeeldtekst. Verwijzing, zoals voorheen naar het Gebruiksbesluit, is nu art. 2.1 lid 1 onder d de Wabo en art. 2.2 van de Bor Je hebt gelijk dat het toetsingskader natuurlijk wel het bouwbesluit is.
    Let wel op bij gelijkwaardigheid. Enkel op basis van hoofdstuk 6 en 7 van het BB is er een meldings (geen vergunning)plicht.

saar
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Het ging mij er om of een verwijzing naar hs 6 en 7 van het BB voldoende is , in plaats van de verwijzing naar het gebruiksbesluit.

Saar

Moderator

Als dat het enige is wat er in staat, dan wel… maar ik gok toch dat jullie ook nog wel wat tekst erin hebben staan waarin naar artikelen uit het Bb2003/Gb wordt verwezen? Die moet je ook aanpassen.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Net via de mail ontvangen…

Is dit wat je zoekt?

gr. Guust
    Voorwaarden in omgevingsvergunning.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    saar
    Bijdrager

Guust,

bedankt ik kan hier alweer wat verder mee, doe ook bouwvergunningen.

Echt specifiek op de gebruiksvergunning heb ik nog niet gevonden

Saar

Moderator

@saar,

Waaruit maak je op dat je in een omgevingsvergunning voor het brandveilig gebruik (want de gebruiksvergunning kennen we niet meer) geen bouwkundige voorwaarden zou mogen stellen? De weigeringsgrond, en dus ook het toetsingskader, zijn aardig ruim opgesteld in de Wabo.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.