3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13
    #1136 |

In de 2654-1 5.4.2.2 Staat bij de eerste regel het volgende:

Vier en acht maanden na oplevering en periodieke controle en onderhoud door de onderhouder moeten volgens 5.5 de volgende controles worden uitgevoerd:
    Je krijgt dan een mooie opsomming.

Waar het mij om gaat:
    Moet de beheerder nu, buiten de punten in 5.4.2.2, ook de punten worden uitgevoerd die bij 5.5 staan?
    Bij 5.5 staat namelijk:
    Periodieke controle en preventief onderhoud door de onderhouder.

Hoe kom ik aan deze vraag?

Ik ben benieuwd of een beheerder nu ook iedere vier en acht maanden alle melders functioneel moet testen.

Ik kan het niet uit de norm halen.
    Nu kan het natuurlijk ook zijn dat ik de NEN verkeerd lees of interpeteer :wink:

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Bij 5.4.2. staat "Periodieke controle door een beheerder (opgeleid persoon)"
    Bij 5.5. staat "Periodieke controle en preventief onderhoud door de onderhouder"

Bij de 4- en 8 maandelijkse test moet de Beheerder brandmeldinstallatie alle meldergroepen testen door (citaat 5.4.2.3. a)) in elke meldergroep een melder in alarm te brengen.

Dit betekent dat de beheerder niet alle melders behoeft te testen tijdens de 4 – en 8 maandelijkse test; dit moet jaarlijks worden gedaan door de onderhouder, in casu het erkende branddetectiebedrijf of onderhoudsbedrijf.

J. Nieuwland

stephan vijfhuizen
    Bijdrager
    Post count: 13

Een late reactie van mijn kant ;)
    Maar mijn dank is niet minder groot :)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.