Brandpreventieforum Forums Bouw subcompartimenten logiesfunctie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 86
    #1646 |

Het Bouwbesluit stelt, in afdeling 2.14 sub-brandcompartimenten verplicht voor niet-gemeenschappelijke verblijfsruimten in een logiesfunctie gelegen in een logiesgebouw. In een logiesfunctie niet gelegen in een logiesgebouw zijn sub-brandcompartimenten niet verplicht.

Het Bouwbesluit bestaande bouw maakt geen onderscheid tussen een logiesgebouw en geen logiesgebouw. Het Bouwbesluit bestaande bouw eist altijd sub-brandcompartimenten.

In mijn ogen stelt het Bouwbesluit aan logiesfuncties, niet gelegen in een logiesgebouw dus zwaarde eisen aan bestaande bouw dan aan nieuwbouw.

Klopt mijn redenatie, of lees ik ergens iets verkeerd?

Groeten

Arno

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

Misschien, maar omschrijf eens een situatie waardoor je hierdoor een daadwerkelijk strengere uitvoering van de eis zou krijgen?

jarnold ter meer
    Bijdrager
    Post count: 252

Als ik de prestatie-eisen lees, kom ik tot een andere conclusie. Daarnaast kan het natuurlijk nooit zo zijn dat de prestatie-eisen voor bestaande bouw zwaarder zijn dan de eisen voor nieuwbouw. Burgemeester en wethouders moeten er zelfs speciaal ontheffing voor verlenen, juist omdat de eisen minder streng zijn, anders mag je niet zomaar bestaande bouw aanhouden.

Wel is het zo dat er niet heel veel verschil zit tussen subBC’s bij nieuwbouw en bestaande bouw van logiesfuncties.

jarnold ter meer
    Bijdrager
    Post count: 252

Anders vraag je natuurlijk geen ontheffing aan en toets je gewoon op de prestatie-eisen van nieuwbouw, mag altijd. :wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.