Brandpreventieforum Forums Gebruik Spullen onder open trap in vluchtroute

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 6
    #2125 |

Hallo,
    Ik ben nieuw op het forum, dus voor ik mijn vraag stel zal ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Danny van Rijt en ik ben werkzaam bij stichting Ipse de Bruggen als medewerker veiligheid. In deze functie is brandveiligheid, BHV en ontruiming momenteel de voornaamste speerpunt voor ons.

Mijn vraag: Mij ligt bij dat spullen niet onder een trap opgeslagen mogen worden als deze trap deel uit maakt van de vluchtroute. Gisteren onderzocht ik waar ik dit heb gelezen, waarbij ik onder andere in het gebruiksbesluit heb gekeken. Hierin heb ik het niet terug kunnen vinden. Wie weet waar dit is vastgelegd??

Alvast bedankt!

Groeten Danny

hans van bremen
    Bijdrager
    Post count: 1

Hallo Danny,

dit is te vinden onder het ‘kapstok’artikel.
    Artikel 2.9.1. Voorkomen van belemmeringen en hinder
    Onverminderd het bij of krachtens dit besluit bepaalde is het verboden in, op, aan of nabij een bouwwerk voorwerpen of stoffen te plaatsen, te werpen of te hebben, handelingen te verrichten of na te laten, werktuigen, middelen of voorzieningen te gebruiken of niet te gebruiken of anderszins belemmeringen op te werpen of hinder te veroorzaken waardoor:

a. brandgevaar wordt veroorzaakt;
    b. melding van, alarmering bij of bestrijding van brand wordt belemmerd;
    c. het gebruik van vluchtmogelijkheden bij brand wordt belemmerd, of
    d. het redden van personen of dieren bij brand wordt belemmerd.

Mvg Hans

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

Wat is er zo gevaarlijk aan spullen die opgeslagen liggen een trap???

Ik heb er meer problemen mee wanneer er spullen een trap opgeslagen liggen… :lol:

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Wat is er zo gevaarlijk aan spullen die opgeslagen liggen onder een trap???

Ik heb er meer problemen mee wanneer er spullen op een trap opgeslagen liggen…

Onder het onderste bordes (altijd mooie plek voor spullen) in een trappenhuis ingericht als brand- en rookvrije vluchtroute lijkt mij toch niet optimaal.

Op basis van het eerdere genoemde artikel kan je daar idd wat van vinden.

danny van rijt
    Bijdrager
    Post count: 6

Hartstikke bedankt.
    Ik heb antwoord op mijn vraag, nu heb ik ten minste een artikel om naartoe te verwijzen.

Nogmaals dank!

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

Wat is er zo gevaarlijk aan spullen die opgeslagen liggen onder een trap???

Ik heb er meer problemen mee wanneer er spullen op een trap opgeslagen liggen…

Onder het onderste bordes (altijd mooie plek voor spullen) in een trappenhuis ingericht als brand- en rookvrije vluchtroute lijkt mij toch niet optimaal.

Op basis van het eerdere genoemde artikel kan je daar idd wat van vinden.

Hmmm, nergens gelezen dat hier sprake is van een trappenhuis wat ingericht als brand- en rookvrije vluchtroute. :lol: Om dan zoals Hans direct zomaar met artikel 2.9.1 te gaan zwaaien, terwijl je de situatie niet eens kent, vind ik wel erg kort door de bocht… :roll:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.