7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 4
    #2835 |

Ik ben particulier, woon buitenaf ,de situatie:
    woonhhuis met aangebouwde schuur; 3 andere gebouwen op het perceel ( 1 ha).
    Ik zoek een betaalbare simpele manier om op een display te kunnen zien waar "de brand" is.
    zoals dit: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/751832/m-e-modern-electronics-20030-Draadloze-rookmelder-centrale-Werkt-op-het-lichtnet
    niet duur en simpel ; enkel het bereik ( 50 m) is onvoldoende.
    Ik heb al veel bedrijven gebeld , tot nu toe zonder resultaat .
    De bedoeling is dus niet een dure NEN meldcentrale aan te schaffen, ik zoek een betaalbare oplossing.
    Alle advies welkom.

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

De fabrikant/leverancier van o.a. EI rookmelders heeft een systeem waarmee de brandhaard gelokaliseerd kan worden, enkel akoestisch, niet visueel.

Heb de pagina even opgezocht, http://www.hemmink.nl/elektrotechniek/p … soires.pdf,

Er zijn nog meerdere merken en producten dit dit kunnen bewerkstelligen, een draadloze alarminstallatie met rookmelders bijvoorbeeld, dan hebt u een controle paneel in huis.

Maar ik zou gaan voor een brandmeldcentrale indien bedrade aanleg tot de mogelijkheden behoord, biedt toch een hogere mate van bedrijfszekerheid.

jan boer
    Bijdrager

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal later reageren. moet werken.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2267

Deze zal met radiosignaal werken lijkt mij. Er zijn ook systemen op de markt die via Wifi werken, dan is het een kwestie van een netwerk aanleggen met versterkers ertussen, of een buitenkabeltje om de afstand te overbruggen.

jan boer
    Bijdrager

De fabrikant/leverancier van o.a. EI rookmelders heeft een systeem waarmee de brandhaard gelokaliseerd kan worden, enkel akoestisch, niet visueel.

Heb de pagina even opgezocht, http://www.hemmink.nl/elektrotechniek/p … soires.pdf,

ziet er betrouwbaar uit, maar , waarom geen display i.p.v. de andere melders uitzetten?

Er zijn nog meerdere merken en producten dit dit kunnen bewerkstelligen, een draadloze alarminstallatie met rookmelders bijvoorbeeld, dan hebt u een controle paneel in huis.

Ik heb die dus nog niet gevonden, een link zou welkom zijn :D

Maar ik zou gaan voor een brandmeldcentrale indien bedrade aanleg tot de mogelijkheden behoord, biedt toch een hogere mate van bedrijfszekerheid.

Bedraad is geen optie.

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

Er zijn veel reguliere alarmsystemen op de markt die aan Uw eis voldoen. Het kan nog voordelig uitpakken bij verzekeraar als U dit laat aanleggen icm met rookmelders (dus inbraak en rookmelders). Daarnaast het idee van Joachim is ook een te bewandelen weg, draadloos door middel van WIFI.

jan boer
    Bijdrager

Er zijn veel reguliere alarmsystemen op de markt die aan Uw eis voldoen. Het kan nog voordelig uitpakken bij verzekeraar als U dit laat aanleggen icm met rookmelders (dus inbraak en rookmelders). Daarnaast het idee van Joachim is ook een te bewandelen weg, draadloos door middel van WIFI.

Bedankt voor de tip , ik ga contact opnemen met de verzekeraar , kijk of ik een deel vergoed kan krijgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.