10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #2650 |

Hello all,

Hierbij mijn eerste post! Vanwege de wet moet er op ons scoutingwachtschip (drijvend clubhuis waterscouting/zeeverkenners) een brandmeldinstallatie komen.
    Via mijn werkgever een afgedankte Cerberus installatie geregeld en een berg thermische, optische en vlam detectoren.
    However een manual/installatie handleiding ontbreekt nog. Het betreft een Cerberus CI-1145-4 Art. Nr. 526500 Ik vermoed uit 2003… Wie o wie? Ik heb contact opgenomen met Siemens building tech. geen respons.

Bedankt! mvg Sjoerd de Jong

alex driessen
    Bijdrager
    Post count: 4

Beste Sjoerd. Bel me op 070 3333177. Alex Driessen. Siemens building technologies.

marcel van opdam
    Bijdrager
    Post count: 174

Beste Sjoerd,

Ik hoop dat je eigenlijk wil zeggen dat voor jullie veiligheid er een brandmeldinstallatie in moet komen in jullie onderkomen. Een afgedankte installatie lijkt mij daarom een verkeerde start. Lijkt mij een goed voornemen van de vereniging in 2013 dit te realiseren. Misschien dat Alex nog ergens een sponsorpotje heeft.

Succes!

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Als de brandweer/gemeente dit vereist zullen ze ook de formele gang van zaken eisen.
    Dus een goed ontwerp, PvE, inspectiecertificaat e.d.
    Zo maar een oude installatie aanleggen is dan denk ik niet de juiste weg.

sjoerd de jong
    Bijdrager

Hello Gents,

Bedankt voor het meedenken. Natuurlijk hebben wij in alles wat we doen de veiligheid hoog in het vaandel.
    Om de veiligheid aan boord voor ons zelf en naar de buitenwereld toe te waarborgen willen we voldoen aan de eisen die wet stelt voor een passagiersschip.
    Om die reden willen we dus ook graag een goed werkende meld installatie aanleggen. Bij installatie volgen we de eisen die de binnenschepenwet ons stelt.

groet, Sjoerd de Jong

louis van wijk
    Moderator

De binnenschepenwet is per 01-07-2009 vervallen.

Dus volgens welke wet wil je het dan nu aanleggen?

louis van wijk
    Moderator

Nog een leuk stukje leesvoer

http://www.informatie.binnenvaart.nl/do … hepen.html

Themastudie naar de brandveiligheid van passagiersschepen in de binnenvaart

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Als het drijvende clubhuis aan de wal vastzit, dus niet vaart, dan gelden dezelfde normen die gelden voor aan de wal.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Een afgedankte BMI hoeft niet slecht te zijn.

Ik ken genoeg BMI’s die binnen korte tijd vervangen worden.

sjoerd de jong
    Bijdrager

Ja, binnenschepenwet, of klasse regels (Register Holland) ontlopen elkaar niet zoveel.
    Ik had dezelfde opvatting over een gebruikte bmi, however zit ik met het model waar ik nu mee wil gaan werken vast aan software dat niet eenvoudig zelf te her configureren is volgens de fabrikant.
    Bedankt voor jullie ideeen/links, stel ik zeer op prijs!

Sjoerd

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.