Brandpreventieforum Forums Rekenen aan brandveiligheid schematisering in brando

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 82
    #2173 |

Goedeavond.

Ik wil in brando een overslag situatie in een hoek berekenen. (tussen 2 compartimenten die een hoek met elkaar vormen)
    Daartoe voer ik het gebouw in. Zie bijlage.

Brando "herkent" zelf de brandruimte. Maar doet dat niet goed, zie eveneens de bijlage. De grijze oppervlakte is wat brando herkent als ruimte. Dit wordt rood wanneer ik het selecteer als brandruimte.

Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar dat brando 2 losse ruimten herkent.
    Ik heb de situatie nu denk ik al 10x opnieuw getekend, en ook bij een geheel nieuw project en berekening blijft het probleem bestaan..

Kan iemand eens proberen of dit probleem ook bij hem/haar optreed?
    en zijn er mensen die weten hoe ik dat kan oplossen.

dank!

Joost
    brandoschema.JPG

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Brando2 heeft een heleboel bugjes die je in de loop der tijd steeds beter weet te herkennen en te omzeilen. 1 van die bugjes is dat brando altijd moeilijk doet met punten waar drie stukken muur op uitkomen. (Zie omcirkelde in de bijlage)

Wat ik altijd doe in geval van een horizontale brandoverslag, in een interne hoek, maar ook naar een ander gebouw, is het bron-compartiment geheel modelleren maar het doel-compartiment niet. Voor het doel-compartiment zet ik alleen een muur (die in de hoek niet aansluit aan het bron-compartiment), het raam en de meetpunten.
    brandoschema.JPG

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    –kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

AL weer een tijdje geleden dat ik er mee gespeeld hebt.

Volgens mij moet je de muur tussen de brandruimte als dubbele lijn tekenenen (Het metselwerk valt namelijk buiten de brandruimte).

Lijkt er nu namelijk op dat het programma 1 wand (terecht) niet aan twee brandruimten kan toekennen.

joosth
    Bijdrager
    Post count: 82

heren!
    dank voor beide reactie! Ben ik erg mee geholpen.
    en van de dikte van de wand is eigenlijk wel logisch ook! De brandruimte is ook vanuit binnenkant binnenblad gemodelleerd!
    dank!

peter
    Bijdrager
    Post count: 582

Onder andere dit soort eigenaardigheden deden mij overstappen naar een ander programma.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Onder andere dit soort eigenaardigheden deden mij overstappen naar een ander programma.

Het programma had dit wat netter kunnen afvangen in een foutmelding, maar in de basis is het een verkeerde moddelering van de brandruimte.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.