4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 621
    #1558 |

Ik heb een woonfunctie voor kamergewijze verhuur met een vloer >2.1m. Vanaf de toegang van de wooneenheid (kamer) heb ik maar 1 vluchtroute en mijn wooneenheden zijn niet uitgevoerd als sub bc.

Op basis van Gb art. 2.2.1 dienen conform de tabel de gezamelijke ruimten te worden voorzien van een bmi op basis van volledige bewaking zonder doormelding met daar aan gekoppeld een oai op basis van GB art. 2.3.6. lid 2.

Vraag:
    Moeten er in dit gebouw naast de hierboven genoemde installatie(s) ook (doorgekoppelde) rookmelders in elke verblijfsruimte worden aangebracht op basis van de NEN 2555 (GB 2.2.2.)

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik herinner mij dat er elders op dit forum ooit een artikel is geplaatst-ik denk als link- van een medewerker van DGMR betreffende dit vraagstuk. Is ook in een vakblad gepubliceerd.

J. Nieuwland

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik herinner mij dat er elders op dit forum ooit een artikel is geplaatst-ik denk als link- van een medewerker van DGMR betreffende dit vraagstuk. Is ook in een vakblad gepubliceerd.

J. Nieuwland

Kan het niet vinden, maar op de site van DGMR onder de publicaties vind je het bedoelde artikel. zie onderstaande link?
    http://www.dgmr.nl/uploads/media/kamerv … regels.pdf

NB: in het artikel wordt aangegeven dat een brandmeldinstallatie niet noodzakelijk is indien sprake is van subbrandcompartimentering. Aangezien er geen sprake is van subbrandcompartimentering………

J. Nieuwland

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

dank je, nou tis in elk geval duidelijk dat het niet duidelijjk is ;) ;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.