4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2926 |

We hebben pas een rookmelder gekregen van de huisbaas, maar deze geeft elke minuut een irritante pieptoon (samen met het rode lichtje). Het ligt NIET aan de batterijen want deze zijn, net zoals de melder, nieuw. Ook stof aan de detector zou vreemd zijn want de melder is nog maar 2 à 3 dagen uit de verpakking. Weet iemand de oorzaak en/of oplossing?

Ik vermoed dat het wel een goedkoop model is (huisbaas heeft ons deze bezorgd): Alecto SA-100. Batterijen zijn lithium 3V.

Alvast bedankt!

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Volgens de handleiding moeten de batterijen worden vervangen op het moment dat om de 40 seconden een ‘chirp’ geluid klinkt. Misschien toch maar 3 nieuwe batterijen plaatsen.

J. Nieuwland

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Inderdaad maar even 3 nieuwe batterijen proberen. Mijn buurman heeft ooit een rookmelder in z’n caravan gemonteerd en er twee nieuwe en 1 iets oudere batterij in gezet. Kon ik gvd midden in de nacht alle rookmelders in huis langs om te kijken welke er chirpte…… Geen succes dus. De volgende ochtend loop ik langs z’n caravan en ja hoor, daar was ie!

X never ever marks the spot

tijs laenen
    Bijdrager
    Post count: 2

Oké, bedankt! Ik zal het eens proberen met nieuwe batterijen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.