3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 312
    #1644 |

Men neme:
    1 woning met loopafstanden > 15 m, waarbij door een woonkamer met keuken gevlucht wordt (langs het kooktoestel)
    1 publicatie Stadswerk, artikel 2.1
    en menge deze gedurende enkele minuten en men kome tot de conclusie dat alle ruimten excl. sanitair 1 RM moeten hebben. Edoch, conform den publicatie dient men in den keuken geen RM maar een thermische melder te plaatsen. Verder wense men de melders te koppelen, er van uitgaande dat niemand gaat meten of overal wel 85 dB hoorbaar is. Dan kome men, na enig peinswerk, tot de volgende levensvragen:
    – hoe gaat men die thermische melder uitvoeren? Niet volgens NEN 2555 dus maar wat dan wel? NEN-EN 54 deeltje 5 wellicht?
    – hoe gaat men die thermische melder koppelen met de rookmelders (die wel NEN 2555-proof zijn)?

Bon appetit
    :H: :roll:

It burns us, preciousssss !!!

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

Men snappe het probleem niet :D

Ik heb thuis een thermische melder gekoppeld aan een optische melder… en alles conform NEN2555 dus ik snap het probleem niet

koolifantkoolifant
    Bijdrager
    Post count: 312

Uuuh nou volgens mij heeft nen 2555 alleen betrekking op rookmelders, niet op thermische.. Ik kan me voorstellen dat de eisen niet direct 1-1 over te nemen zijn voor thermische melders.. of wel?

It burns us, preciousssss !!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.