12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13
    #2409 |

rookmelder ingesloten aangetroffen tussen schuim platen, dit aangetroffen tijdens onderhouds werkzaamheden. Heb mijn twijfels of deze in alarm komt bij een echte brandmelding :BRAND: en jullie.
    SNC00148.jpg

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Die gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet doen bij brand. Het rookgevoelige element van een rookmelder moet altijd minimaal 30mm onder het plafond steken (NEN2535:1996 tabel 6). En dat is op de foto niet het geval.

jac waas
    Bijdrager
    Post count: 48

Dv maat klopt volgens mij niet.
    Ik zou een proefbrandje houden om de juiste werking aan te tonen.
    Denk wel dat deze gaat lukken :mrgreen:

mippie esser
    Bijdrager

Dv maat klopt volgens mij niet.
    Ik zou een proefbrandje houden om de juiste werking aan te tonen.
    Denk wel dat deze gaat lukken :mrgreen:

Proefbrand 8, morgen om 19.00 uur?? :W:

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Melder inclusief sokkel demonteren, opbouwdoos plaatsen en melder met sokkel opnieuw monteren. En dit alles [accentueren]tijdens[/accentueren] het onderhoud. Meerdere voordelen: geen afwijking op het rapport van onderhoud, klant blij met een factuur met gering bedrag of misschien zelfs helemaal niet. Een circus voor een proefbrand is m.i. buiten proportie. Gezien genoemd tijdstip en type proefbrand denk ik dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.

Overigens zal de melder best aanspreken bij een ECHTE brandmelding, zoals de poster vraagt. De vraag is alleen wanneer.
    Misschien is dat in dit geval ook niet relevant. Plafond zou best eens heel erg goed brandbaar kunnen zijn.

J. Nieuwland

mippie esser
    Bijdrager

Melder inclusief sokkel demonteren, opbouwdoos plaatsen en melder met sokkel opnieuw monteren. En dit alles [accentueren]tijdens[/accentueren] het onderhoud. Meerdere voordelen: geen afwijking op het rapport van onderhoud, klant blij met een factuur met gering bedrag of misschien zelfs helemaal niet.

Dat is inderdaad de beste oplossing.

Een circus voor een proefbrand is m.i. buiten proportie. Gezien genoemd tijdstip en type proefbrand denk ik dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Overigens zal de melder best aanspreken bij een ECHTE brandmelding, zoals de poster vraagt. De vraag is alleen wanneer.
    Misschien is dat in dit geval ook niet relevant. Plafond zou best eens heel erg goed brandbaar kunnen zijn.

J. Nieuwland

Mijn opmerking over de proefbrand naar Jac Waas was enigzins off-topic. Maar met het toegepaste plafond zal het al snel een proefbrand 8 worden denk ik. :bwt:

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Melder inclusief sokkel demonteren, opbouwdoos plaatsen en melder met sokkel opnieuw monteren. En dit alles [accentueren]tijdens[/accentueren] het onderhoud. Meerdere voordelen: geen afwijking op het rapport van onderhoud, klant blij met een factuur met gering bedrag of misschien zelfs helemaal niet.

Dat is inderdaad de beste oplossing.

Een circus voor een proefbrand is m.i. buiten proportie. Gezien genoemd tijdstip en type proefbrand denk ik dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Overigens zal de melder best aanspreken bij een ECHTE brandmelding, zoals de poster vraagt. De vraag is alleen wanneer.

J. Nieuwland

Mijn opmerking over de proefbrand naar Jac Waas was enigzins off-topic. Maar met het toegepaste plafond zal het al snel een proefbrand 8 worden denk ik. :bwt:

De keuze voor proefbrand 8 in combinatie met het tijdstip deed mij vermoeden dat het niet serieus bedoeld was.
    Gezien de reactie nu, denk ik dat ik dit verkeerd heb ingeschat, vandaar mijn vraag waarom proefbrand 8 en hoe uitgevoerd?

J. Nieuwland

Paul WendtPaul Wendt
    Bijdrager
    Post count: 330

idd waarom proefbrand 8?
    tijdstip van proefneming is niet geregeld in NEN2535
    maar maakt mij niet uit
    ik ben er toch niet bij betrokken

mippie esser
    Bijdrager

Zoals ik al zei, de reactie naar Jac was off-topic. We hebben gisteravond onder het genot van een goudgele rakker een heerlijke proefbrand 8 gehouden.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

trouwens ook wel benieuwd wat voor schuim het is….

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

trouwens ook wel benieuwd wat voor schuim het is….

Inderdaad, vraag me af of er certificaten van brandvoortplantingsklasse en rookproductie beschikbaar zijn. In het licht van deze gegevens verwacht ik dat rookmelders tot in de wijde omgeving in alarmtoestand zullen geraken.

ruud van liempd
    Bijdrager
    Post count: 189

en hoe brandbaar dat schuim is…..
    (denk aan station Nightclub)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.