Brandpreventieforum Forums Bouw Rookcompartimenten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1222
    #824 |

Via via heb ik vernomen dat in de toekomstige wijziging van het bouwbesluit de term rookcompatimenten komt te vervallen omdat het bouwbesluit minder artikelen moet gaan bevatten (eis VROM voor vermindering lastendruk). Aan de andere kant is er een eis dat de regelgeving niet lichter/zwaarder mag worden…

De truc die ze bedacht hebben is om rookcompartimenten straks als subbrandcompartimenten gaan benoemen met een WRD…..

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik geloof dat ze aan het doorslaan zijn om de regeldruk te verminderen… :evil: :evil:

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

De truc die ze bedacht hebben is om rookcompartimenten straks als subbrandcompartimenten gaan benoemen met een WRD…..

komt ervan als je mensen dingen laat verzinnen waar ze geen verstand van hebben en niet het doel weten van rook en sub-brand compartimentering

palmpie
    Bijdrager

komt ervan als je mensen dingen laat verzinnen waar ze geen verstand van hebben en niet het doel weten van rook en sub-brand compartimentering

http://www.prc.nl/html/content.php?pag= … bied_id=28

en

http://www.nieman.nl/

zijn aan het schrijven / verzinnen in opdracht van VROM…. :wink:

–kruisje–
    Bijdrager

Dat zij ik toch, maar hoe kan je het bouwbesluit aanpassen als je de achtergronden niet weet.

palmpie
    Bijdrager

Dat zij ik toch, maar hoe kan je het bouwbesluit aanpassen als je de achtergronden niet weet.

Hoe weet jij dat ze de achtergronden niet weten… :?: Welke firma weet het dan wel in NL?

–kruisje–
    Bijdrager

Op een paar mensen na weet niemand het en voorzover ik gehoord heb in de wandelgangen zijn zij er niet bij betrokken. Maar hoe kan je iets verbeteren als je de achtergronden niet weet.

palmpie
    Bijdrager

Op een paar mensen na weet niemand het en voorzover ik gehoord heb in de wandelgangen zijn zij er niet bij betrokken. Maar hoe kan je iets verbeteren als je de achtergronden niet weet.

Praat je dan over Scholten en Van Overveld? :roll:

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

Dat is een grapje, neem ik aan?

De achtergronden staan overigens vermeld in het proefschrift van Nico Scholten. Niet dat je daar verder iets aan hebt, maar helemaal onbekend zijn ze niet…

–kruisje–
    Bijdrager

De achtergronden staan overigens vermeld in het proefschrift van Nico Scholten. Niet dat je daar verder iets aan hebt, maar helemaal onbekend zijn ze niet…

Vrees dat het serieus is. Wie weet de achtergrond precies waar alles op gebaseerd is. Dat moet je toch weten als je verder wilt gaan met het ontwikkelen van normen. Of willen we gewoon wat verder prutsen.

I rest my case

palmpie
    Bijdrager

Vrees dat het serieus is. Wie weet de achtergrond precies waar alles op gebaseerd is. Dat moet je toch weten als je verder wilt gaan met het ontwikkelen van normen. Of willen we gewoon wat verder prutsen.

I rest my case

Hoe doen ze dit in andere (europese) landen? :roll: :twisted:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.