Brandpreventieforum Forums Bouw Rijksoverheid – Laboratorium – Brandcompartiment

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 20
    #2556 |

Dag allemaal,

Ik heb een document gevonden waarin staat dat dat volgens de Brandweer een radionucliden-laboratorium aan te merken is als een brandcompartiment.

Echter ben ik benieuwd of het dan een eis is of is het meer een advies van de brandweer?
    Als het een advies is om elk radionucliden-laboratorium een brandcompartiment met een WBDBO van 60 minuten van te maken. Dan is het ook mogelijk om deze ruimten niet in een brandcompartiment te leggen.

Heeft iemand een idee?

Link: (bladzijde 5 en 6)
    http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vergunningen/2010/12/22/bijlage-radionucliden-laboratorium.html

Thnx all.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Er staat niet in dat document dat de brandweer een BC eist… Er staat dat ze voor een AANWEZIG compartiment een brandwerendheid van 60 minuten volgens de NEN vragen.

De reden dat dat compartiment er zit is niet terug te halen uit het document. Gezien de tekst op de site vermoed ik dat het te maken heeft met ARBO-, milieu- en de Kernenergie-wetgeving. Of het is een voorziening die de gebruiker zichzelf oplegt om de rest van zijn installaties te beschermen bij een brand daar…

Maarreh, Ik denk dat je dit antwoord ook al eerder van ons hebt gehad…. je kunt natuurlijk ook het ministerie of de brandweer daar even bellen om te horen hoe ze tot die conclusie zijn gekomen…. 8)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.