5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #1390 |

Bij een project met een aspiratiesysteem in een grote vrieshal (-20grc) regelen wij de systemen in met proefbrand 1/2
    De hal staat echter al vol met ingevroren producten.
    Ik ben op zoek naar een schrijven / verklaring wat het residu / rook van de verbrandde polyurethaan matjes voor invloed heeft op de producten. Dit om goedkeuring te krijgen om de proef uit te voeren met de aanwezigheide van het ingevroren product. Wie kan mij daar aan helpen?

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Het blijft een verbranding. Ik vermoed dat het lastig wordt om aannemelijk te maken dat de proefbrand geen schade toebrengt aan de opgeslagen goederen.

Ik kom soms enkele dagen na het houden van een proefbrand in een ruimte, en de proefbrand is vaak nog te ruiken.

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Dit gaat heel moeilijk worden. De proefbrand zal altijd residu achterlaten.
    Je kan in overleg treden met de eisende partij om evt de proefbrand te simuleren met de "rook" die door koelbedrijven wordt gebruikt om luctstromingen te bepalen.
    Dat is weliswaar geen proefbrand maar het lijkt er een beetje op.

Je kan ook een gelijkwaardig project zoeken.

ron van eck
    Bijdrager
    Post count: 2

Ik zou contact op nemen met de leverancier van de matjes, deze zouden je verder kunnen helpen.

Ron van Eck

j vroon
    Bijdrager
    Post count: 89

De rook van deze kunstof matjes bevat miniscuul kleine olie druppels. Kijk maar naar het vet dat achterblijft in de bak na de proef.
    Het beste is de leverancier van de matten vragen om een verklaring.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.