Brandpreventieforum Forums Bouw Regeling BB 2003 aangepast

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 534
    #1442 |

Met deze wijzigingsregeling wordt een nieuwe versie van bijlage I bij de Regeling Bouwbesluit 2003 vastgesteld. Eerder was het voornemen wijzigingspakket 3 van het Bouwbesluit 2003, inclusief een algehele herziening van de regeling van het Bouwbesluit 2003, op 1 januari 2009 in werking te laten treden. Inmiddels is besloten om wijzigingspakket 3 niet apart in werking te laten treden, maar het Bouwbesluit 2003 en het op 1 november 2008 in werking getreden Besluit brandveilig gebruik bouwwerken (Gebruiksbesluit) samen te voegen in een niew besluit. De inwerkingtreding zal naar verwachting in 2010 kunnen plaatsvinden.

Gezien de technologische ontwikkelingen en de bijbehorende normalisatie is het niet wenselijk om met de wijziging van bijlage I te wachten op het bovengenoemde geïntegreerde besluit en de daarbij behorende ministeriële regeling. Derhalve is besloten om in een tussentijdse bijstelling van deze regeling de uitgave van een aantal door het Bouwbesluit 2003 aangestuurde normen te actualiseren.

Deze wijziging van de regeling blijft beperkt tot het aansturen van elf nieuwe uitgaven van NEN-normen en enige wijzigingsbladen of correctiebladen bij NEN-normen. De wijzigingen van deze normen vloeien voor een belangrijk deel voort uit aanpassingen aan Europese normalisatie en betreffen verder redactionele verbeteringen, zoals bijvoorbeeld het opnemen van een wijzigingsblad in de norm zelf.

http://www.vromtotaal.nl/bouwrecht/nieu … ouwbesluit
    Staatscourant 2009-91 wijz Reg BB 2003 per 21-05-2009.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    jan hus
    Bijdrager

Wat ik mij afvraag – wist iemand dat deze wijziging er aan zat te komen? Het is dat ik toevallig voor het slapen gaan nog wat aan het rondneuzen was – waarom wordt dit niet duidelijk gecommuniceerd door VROM? Of zouden ze er echt vanuit gaan dat we allemaal de Staatscourant lezen?

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

…gelukkig is er zoiets als een forum ;)

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

Wat ik mij afvraag – wist iemand dat deze wijziging er aan zat te komen? Het is dat ik toevallig voor het slapen gaan nog wat aan het rondneuzen was – waarom wordt dit niet duidelijk gecommuniceerd door VROM? Of zouden ze er echt vanuit gaan dat we allemaal de Staatscourant lezen?

Hoe had je het anders te horen willen hebben? De Staatscourant en het Staatsblad zijn nou eenmaal de communicatiemiddelen van onze overheid. Als je als burger/belanghebbende op de hoogte wilt blijven, weet je dus wat je te doen staat…

jan hus
    Bijdrager

Hoe had je het anders te horen willen hebben? De Staatscourant en het Staatsblad zijn nou eenmaal de communicatiemiddelen van onze overheid. Als je als burger/belanghebbende op de hoogte wilt blijven, weet je dus wat je te doen staat…

Mja, de formele, juridische werkelijkheid is natuurlijk de énige juiste… VROM is eigenlijk een beetje :paashaas: dat ze een uberhaupt een website gebouwd hebben… Zonde van ons belastingeld. :H: :H: :H: :H:

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Hoe we het anders willen hebben ???? Nou misschien is het handig dat vrom een beetje vlot is met informatieverstrekking en dat VROM ook netjes om gaat met het up to date houden van de VROM site ;)

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

niemand, behalve Nico Scholten misschien, wist dit…..

Zelfs op minvrom.nl staat nog de oude versie

jan hus
    Bijdrager

Hij is het er in ieder geval niet mee eens…

http://www.bouwregelwerk.nl/beheer/medi … esluit.pdf
    Wijziging_Regeling_Bouwbesluit.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    –kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Dat is niet zo bijzonder, hoor maar weinig dan meneer N.S het ergens mee eens is wat onze overheid aan wetgeving produceerd.

janus magnus
    Bijdrager

Dat is niet zo bijzonder, hoor maar weinig dan meneer N.S het ergens mee eens is wat onze overheid aan wetgeving produceerd.

Oeh, dat is makkelijk. schoppen!! Hij heeft over het algemeen wel gelijk.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Is toch geen schoppen? meneer Scholten is het vaak niet eens met de breisels van VROM.

Ik kan het ERB in het bijgevoegde stuk ook niet betrappen op manco’s. Ik hoop dat men bij VROM iets meer doet met zijn reacties (wellicht voordat anderen er mee lastig gevallen worden)

janus magnus
    Bijdrager

Is toch geen schoppen? meneer Scholten is het vaak niet eens met de breisels van VROM.

Ik kan het ERB in het bijgevoegde stuk ook niet betrappen op manco’s. Ik hoop dat men bij VROM iets meer doet met zijn reacties (wellicht voordat anderen er mee lastig gevallen worden)

Oké heb je wel weer gelijk in.

jan hus
    Bijdrager

Ik hoop dat men bij VROM iets meer doet met zijn reacties

Zullen we een weddenschap afsluiten of dat wel of niet gebeurd? :D

haje van egmond
    Bijdrager
    Post count: 30

Inderdaad slordig van VROM. Er zijn dan ook al wat (terechte) klachten bij VROM terechtgekomen. En wat betreft het commentaar van Nico Scholten, om met een andere visionair te spreken: ieder voordeel heb z’n nadeel… Minder 2e lijns en verdere normen aangewezen, dus ook enkele niet zo heel nuttige eisen weg uit het publieke domein.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.