Brandpreventieforum Forums Bouw reductie van WBDBO

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 227
    #585 |

Lid 1.
    De volgens NEN 6068 bepaalde weerstand tegen branddoorslag en brandoverslag van een brandcompartiment naar een ander brandcompartiment, een besloten ruimte waardoor een van rook en van brand gevrijwaarde vluchtroute voert, en een niet besloten veiligheidstrappenhuis is niet lager dan 60 minuten.

Lid 3.
    In afwijking van het eerste lid, kan worden volstaan met 30 minuten, indien:
    het brandcompartiment en de besloten ruimte op hetzelfde perceel liggen, en
    in een gebouw geen vloer van een verblijfsgebied hoger boven het meetniveau ligt dan de in tabel 2.103 aangegeven grenswaarde.
    Dit geldt niet voor de weerstand tegen branddoorslag en brandoverslag naar een veiligheidstrappenhuis.

Maar ze praten niet over een reductie tussen het brandcompartiment en een ander brandcompartiment..

Dus tussen twee BC’s gewoon 60 minuten eisen?? en geen reductie toepassen? hoe zien jullie dit :mrgreen:

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Lid 1.
    De volgens NEN 6068 bepaalde weerstand tegen branddoorslag en brandoverslag van een brandcompartiment naar een ander brandcompartiment, een besloten ruimte waardoor een van rook en van brand gevrijwaarde vluchtroute voert, en een niet besloten veiligheidstrappenhuis is niet lager dan 60 minuten.

Lid 3.
    in een gebouw geen vloer van een verblijfsgebied hoger boven het meetniveau ligt dan de in tabel 2.103 aangegeven grenswaarde.
    Dit geldt niet voor de weerstand tegen branddoorslag en brandoverslag naar een veiligheidstrappenhuis.

Maar ze praten niet over een reductie tussen het brandcompartiment en een ander brandcompartiment..

Dus tussen twee BC’s gewoon 60 minuten eisen?? en geen reductie toepassen? hoe zien jullie dit :mrgreen:

de ‘besloten’ ruimte ligt toch in een ander brandcompartiment? :wink:

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Guust……

kijk eens even goed naar je eigen avatar 8)

cu,
    Loe

guust
    Bijdrager

Ja ,, wat is dit nou jongens.

de een geeft aan wel reductie (palmpie)
    de ander verwijst naar mijn avatar en zegt 60 min. (Pyro_loe)

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik ben het met Palmpie eens. Maar ik weet niet wat Pyro bedoelt, want pyro zegt alleen dat je naar je avatar moet kijken.

guust
    Bijdrager

Ja, bekijk mijn avatar……

ik laat me niet gek maken ??

of

je bent toch niet gek??

of

je bent gek als je 60 min eist.?

louis van wijk
    Moderator

Ja ,, wat is dit nou jongens.

de een geeft aan wel reductie (palmpie)
    de ander verwijst naar mijn avatar en zegt 60 min. (Pyro_loe)

ah… Guust legt zijn avatar uit als koppie-koppie

ik dacht juist aan een andere betekenis……

(btw, my vote goes to Palmpie)

louis van wijk
    Moderator

Ja, bekijk mijn avatar……

ik laat me niet gek maken ??

of

je bent toch niet gek??

of

je bent gek als je 60 min eist.?

:lol: :lol: :lol: :twisted:

louis van wijk
    Moderator

Lid 1.

Lid 3.

Je leest niet goed…

In je tweede zin.. dus lid 3 wordt gesproken over het brandcompartiment waarheen doorslag plaatsvindt (dus van brandcompartiment naar brandcompartiment).

m.a.w. van een brandcompartiment is een stukje regel wat hier niet herhaalt wordt, maar je dus wel moet lezen

(het in lid 3 genoemde brandcompartiment is het BC dat als 2e genoemd staat in het 1e lid)

:!:

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Zoals ik het zie (maar wie ben ik :wink: )

In 2.104 wordt gezegd dat een ‘besloten ruimte’ in een brandcompartiment ligt. Je hoeft dus bij 2.106 in principe niet te gaan herhalen dat dit zo is, en je kunt stellen dat de reductie mag worden toegepast bij elke besloten ruimte.

Dit houdt dan tegelijk ook in dat reductie NIET kan worden toegepast bij niet-besloten ruimtes, of WBDBO naar vrije opslag op het terrein.

guust
    Bijdrager

Dus Avatar Guust zegt; je mot effe nadenke, eikel!
    verder lezen dan je neus lang is

Thanks Pyro… :D mijn neus is niet zo lang namelijk.

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Guust heeft volgens mij wel een punt als je het artikel leest samen met artikel 2.104 lid 4 bij industriefunctie. Daar zou je dan niet mogen reduceren.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Dus Avatar Guust zegt; je mot effe nadenke, eikel!

De eerste leerzame avatar*.

* De avatar is het plaatje links bij de gebruikersnaam

guust
    Bijdrager

Guust heeft volgens mij wel een punt als je het artikel leest samen met artikel 2.104 lid 4 bij industriefunctie. Daar zou je dan niet mogen reduceren.

Ik bespeur hier nu toch enige vorm van twijfel.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.