Brandpreventieforum Forums Bouw rapport efectis vertaling?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 227
    #1540 |

beste collega’s,

wie kan mij helpen met enige vertaalwerk van onderstaande tekst uit een rapport van efectis.
    Het gaat om een 80 mm dikke isolatiedakplaat op een stalen dakplaat met canalures.

Ik denk dat het rapport niet een echte brandproef is ondergaan.

graag enige hulp
    Guust

4. Classification and field of application
    4.1 Reference of classification
    This classification has been carried out in accordance with clause 11 (exluding floorings) of
    NEN-EN 13501-1:2007, in connection with the product standard prEN 15715.

4.2 Classification
    The product, a flat roof board, type , thickness 80 mm, on one
    side covered with a profiled steel plate, thickness 0.7 mm, in relation to its reaction to
    fire behaviour from the side of the profiled steel plate is classified: B

4.3 Field of application
    This classification is valid for the following end use conditions:
    – PIR foam board mounted behind a profiled steel sheet covering, as in a steel-deck roof
    (ceiling) or façade.
    The classification is valid for:
    – a thickness of the insulation foam board: 80 mm;
    – a nominal density of the PIR insulation foam: approx. 34 kg/m3;

5. Limitations
    This classification document does not represent type approval or certification of the product.
    The classification assigned to the product in this report is appropriate to a declaration of
    conformity by the manufacturer within the context of system 3 attestation of conformity and
    CE marking under the Construction Products Directive.

The manufacturer has made a declaration, which is held on file. This confirms that the
    product’s design requires no specific processes, procedures or stages (e.g. no addition of
    flame-retardants, limitation of organic content, or addition of fillers) that are aimed at
    enhancing the fire performance in order to obtain the classification achieved. As a
    consequence the manufacturer has concluded that system 3 attestation is appropriate.

The test laboratory has, therefore, played no part in sampling the product for the test,
    although it holds appropriate references, supplied by the manufacturer, to provide for
    traceability of the samples tested.

kruislijst
    Participant
    Post count: 1128

Staat nergens dat het een indicatieve proef is.

Efectis stelt alleen dat het geen productcertificaat is.
    m.a.w. Efectis staat niet in dat de producent zijn productieproces op orde heeft. En alleen volgens de specificaties produceeert.

guust
    Participant

Ik vond het ook al een heel matig rapport van efectis.
    4 blz voor een test is wel erg weinig.

Vooral de laatste alinea is vreemd.

de maker van het product heeft referenties aangedragen?? voor het nazoeken van voorbeeld testen??

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2256

Lijkt mij een materiaalrapport in plaats van een productcertificaat. Zegt dus niets over de manier waarop de uiteindelijke toepassing zal reageren, afhankelijk ook van bevestigingsmaterialen etc.

guust
    Participant

Gesproken met efectis,

Dit is een achterliggend rapport van de daadwerkelijke test.
    Deze heb ik nu ook ontvangen. Wel vreemd dat ze een dakplaat verticaal gaan testen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.