2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #2660 |

Ik heb de volgende vraag:
    Kan certificering van een BMI/ontruimingsinstallatie, waarvan een PZI onderdeel uit maakt v/h systeem, worden verhinderd omdat het knelpunt is dat uit een meetrapport van de installateur blijkt dat er veldsterktes gemeten zijn van -85 dBm, daar waar het systeem aan max -70dBm zou moeten voldoen (hoger is slechter).
    Inmiddels is duidelijk geworden dat het een eis van de leverancier is (blijkt dat uit PVE/NEN???), die deze eis nog niet heeft kunnen uitleggen. Verder is erg onduidelijk hoe en waar er gemeten is. Er zijn 6 PZI’s en de afwijking van deze meting zou slechts op één plaats in het gebouw kunnen plaatsvinden. Waar moet e.e.a. voldoen?

bvd, Jan

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Op de resultaten van een veldsterkte meting zijn de atmosferische omstandigheden van invloed. Dit blijkt alleen al uit het feit dat de leverancier op het meetrapport vermeld wat voor weer het was tijdens de meting. Het lijkt mij dat als tijdens de inspectie de ontvangst van de toestellen in het gebed waar de slechtste veldsterkte is vastgesteld goed is, dit geen directe afkeur tot gevolg heeft. Dat er een opmerking in het inspectierapport komt kan ik dan wel begrijpen, maar afkeuren????

X never ever marks the spot

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.