2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 7
    #2737 |

Beste,

Ik heb een bestaand pand (Hangar) in onderhoud waarvan de installatie alleen bestaat uit niet automatische bewaking en twee automatische brandmelders tbv van een deursturing.
    Deze heeft een PVE betreffende die doelt op deze installatie. Inspectie frequentie Laag.
    Dit pand is ook volledig afgedekt met een splinkerinstallatie.

Nu wil de klant dat er diverse aanpassingen gemaakt worden betreffende:

10 extra automatische brandmelders tbv 5 deuren.

Er is een kantoorgebied geplaatst buiten op het terrein, daar zit een BMI die is geplaatst door derden. Onbekend is of deze voldoet aan de NEN 2535. Deze willen ze graag aansluiten op de bestaande installatie door middel van een input module. Dit wordt vereist door een verzekeraar.

Kan iemand mij vertellen wat de consequentie kan zijn betreffende het PVE, mogelijke inspectie enz.

groeten,

Richard

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Beste Richard,

Ik zou een aanvulling op het bestaande Programma van Eisen (laten) schrijven. Dan gaan toetsen of de installatie van het kantoor voldoet aan de spelregels. Daarna het e.e.a. op een juiste wijze koppelen (dus niet alleen algemeen brand) en de bestaande installatie uitbreiden. Als alles technisch en administratief op orde is, opnieuw gaan certificeren.

Als jij of je organisatie, hier geen invulling wil of kan geven, zijn er voldoende bedrijven die je daarmee kunnen helpen. Kijk maar op preventiecertificaat.

Suc6 en als er verder nog vragen, opmerkingen en/of aanvullingen zijn verneem ik het graag.
    Christiaan van de Geer

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.