3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1169 |

Hallo allen,

Ik heb weer een vraagje. Wij hebben een nieuw pand, voor dit pand is door de eigenaar een PvE geeist. Dit PvE is opgesteld door een erkend bedrijf. Degene die getekend hebben voor dit PvE zijn de eigenaar en het advies bureau die dit project hebben begeleidt.
    Mijn vraag: Dient de brandweer niet ten alle tijden het PvE in te zien en eventueel te ondertekenen? We hebben een directe doormelding naar de brandweer en de bmi is gecertificeerd. :kerstman:

Alvast bedankt.

Gr, Ron

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Brandweer (overheid) is (indirect) ook eisende partij. Dit omdat normaal gesproken in de aansluitvoorwaarden van de RAC is opgenomen dat BMI’s moeten zijn voorzien van een geldig certificaat.
    Dus is moet de brandweer naar mijn mening ook een handtekening zetten.

Is wel een grijs gebied omdat eis voor een BMI met doormelding niet is opgelegd door de brandweer maar als de installatie wordt doorgemeld naar een RAC moet deze wel worden voorzien van certificaat en dat is weer wel een eis van de brandweer.

Het is ook meer voor de hand liggend dat de brandweer in het PVE staduim nog invloed uit kan oefenen omdat de plaats van de brandweeringang, de toegang (sleutelkluis/buis) ,de uitvoering van het brandweerpaneel van groot belang kunnen zijn voor een succesvolle inzet maar ook zeker bij het zoeken naar de oorzaak van loze meldingen ;)) ;)))

helga
    Bijdrager
    Post count: 12

Zodra op basis van een wettelijke eis (gemeentelijke verordening dan wel gebruiksbesluit) een brandmeldinstallatie voorgeschreven wordt vormt B&W (Mandaat bij brandweer) een eisende partij en dient t PvE ter goedkeuring te worden voorgelegd aan de brandweer. In overige gevallen (denk aan verzekering als eisende partij) vormt de brandweer geen partij.

Indien in geval van een gewenste (dus niet vereiste) doormelding naar een RAC kan ik me voorstellen dat in de aansluitingsvoorwaarden van de brandweer is opgenomen dat een PvE ter goedkeuring aan de brandweer dient te wordt voorgelegd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.