Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Protectowire

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48
    #2618 |

Heeft iemand ervaring hoe je deze kabel in alarm krijgt. Volgens de gebruiksaanwijziging komt de kabel in alarm bij 68 C. Hoeveel brandbakken moet ik in hemelsnaam aansteken om het in een parkeergarage 68 C te krijgen. Ik hoorde iemand zeggen dat ik de kabel in een emmer met warm water moet doen met een dompelaar. Maar dat is toch geen brandproef? We zijn bezig met de certificering maar ik heb er een hard hoofd in met dit product.

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

De vraag is of je dit product in Nederland kunt gebruiken, het heeft geen EN54 keur. De veel duurdere variant wel, maar dan kun je beter op list of alamrline overstappen.

68 graden heb je zo aan het plafond hoor, maar waarom heb je niet de 57 garden versie an protectowire gekozen?

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Richard, zijn er wel gelijkwaardige producten die voldoen aan de EN54 deel 22. Deze norm is in voorbereiding en dat lijkt me lastig…

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

johan de boer
    Bijdrager

Beste Richard,

De kabel hangt er al. Wij verzorgen slechts de certificering. Betrokken branddetectiebedrijf bestaat niet meer.
    Ik heb net gehoord dat ze bij de oplevering het getest hebben met een karweifles van een loodgieter. Je weet wel zo’n gasfles waar een vlam uitkomt. Maar dat kan toch bijna niet waar zijn.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Het kan wel: maatwerk proefbrand.

Moet alleen dan zo in het PvE staan. Wat staat daar in? Dat is het vertrekpunt voor certificering.

Als je je niet kunt vinden in het PvE of de detectievorm adviseer ik de opdracht terug te geven.

johan de boer
    Bijdrager

Maarwerk of niet. De principaal heeft besloten de kabel te vervangen door LIST. Dat stond ook in het bestek en in het PvE.
    Boze curator, maar dat is niet ons probleem.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.